Avatar billede webcreator Nybegynder
31. januar 2005 - 00:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilke porte bør man være opmærksom på?

Hej Eksperter.

Jeg har i øjeblikket en server stående på mit netværk, til at dele internetforbindelsen. Denne benytter Ethereal til at analysere data sendt på netværket. Jeg ønsker i den forbindelse at lave et filter, så kun "mistænkelig" information bliver udskrevet - dvs. hvor bestemte porte bliver benyttet. Det kunne blandt andet være den/de port(e) som MS-Blaster benytter, de porte som bruges til Kazaar, E-donkey osv.

Hvilke porte bør jeg scanne efter?
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. januar 2005 - 07:59 #1
Faktisk alle.

Orme og hackere bruger alle forskellige porte, og især de "uinteressante" men du kan gøre følgende.

Opsæt en firewall og konfigurer den stramt, så der kun er åbent for de porte du har brug for, dermed er antallet af porte der kan bruges af en hacker eller orm begrændset og dermed er det lettere at holde styr på.

Brug IDS, f.eks. Snort, så holder den automatisk øje med trafikken og allarmere dig hvis der sker noget mistænkeligt.

¨Husk endelig på at en hacker vil forsøge at anvende almindelig lovlig trafik på lovlige porte til at gøre det han ønsker
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2005 - 09:12 #2
Her er en liste over diverse porte og hvilke programmer der benytter dem : http://www.iana.org/assignments/port-numbers
Avatar billede webcreator Nybegynder
31. januar 2005 - 14:38 #3
Buffer > Jeg har allerede en firewall oppe :)

Nva : Den liste har jeg allerede. Det var ikke det jeg søgte :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. januar 2005 - 14:46 #4
http://www.trojanhunter.com/trojanhunter/portlist/

Problemet er at du faktisk er nødt til at holde øje med alle 65535 porte, da de næsten alle bruges til en eller anden form for snavs.
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. januar 2005 - 14:48 #5
Her kan du se trojan ports listet efter nummer eller alphabetisk

http://www.blackcode.com/trojans/
Avatar billede webcreator Nybegynder
14. februar 2005 - 18:12 #6
Tak for hjælpen. Svartid.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. februar 2005 - 19:15 #7
hvem vil du gerne have svar fra
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. februar 2005 - 09:54 #8
Dig, Buffer.
Avatar billede webcreator Nybegynder
28. marts 2005 - 16:36 #9
.