Avatar billede andreas_og_far Praktikant
30. januar 2005 - 20:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Har købt hus med Parabol uden kort - hvad gør jeg

Hej
Har netop købt gammelt hus med parabol.

Jeg ved ikke spor om parabol med mere, så jeg håber nogen måske kan hjælpe mig ??
Det er en digital parabol med to hoveder. Kender ikke navn.
"Boksen" indefor er en Thomson.
"Systemet" er afmeldt og der er ikke noget kort.

1.
Hvad skal jeg gøre for at se TV ?
2.
Hvad koster det ?
3.
Så vidt jeg ved, findes der både Viasat og Canal Digital - men hvad er forskellen - prisen - hvad er bedst ?
4.
Hvad er det billigste jeg skal af med, for overhovedet bare at se fjernsyn ??
5.
Er der en parabol side for "dummies" på dansk ?
6.
Syntes I, der er andre vigtige ting jeg skal vide ??

Tak Tak
Avatar billede vejmand Juniormester
30. januar 2005 - 21:54 #1
Avatar billede robotten Praktikant
01. februar 2005 - 09:31 #2
Du kan da altid sætte en tv2 antenne på, så kan du se lidt tv.
Investerede i parabol, da der ikke var kabeltv lagt ind til huset. Det styrer ikke særligt godt, da signalkavliteten svinger meget. Så er der mulighed for kabeltv i dit område, er det klart at foretrække.

Viasat har ry for at være nogle røvere med deres abonnementbindinger, og umulige at slippe ud af igen. Noget med, at de binder for et år ad gangen, og når du ikke at melde dig ud med en månedvarsel, så er det bare at betale for et år til.

Canal Digital er derimod mere fair med deres abonnement, men største problem her er nok, at de ikke har 3 og 3+ i deres programpakke. Kan der leves uden Thomas Mygind og "Robinson Final relaese vers. 3 VIP", er dette ikke et stort tab.

Derudover er der altid i de sammnesatte pakker en masse skod programmer der også betales for, men det problem er jo svært at undgå. Glæder mig til, at der kommer noge tordentlig bredbånd, så der kan komme mere konkurrence på Pay per View.

Og det kan måske betale sig at skrotte det eksisterende system? Der køres ofte kampagne, hvor der kan fås modtager og parabol for næsten ingen penge, hvor man så selvfølgelig binder sig til det bestemte selskab.

Kører selv med Canal Digital, og ved ikke rigtigt om jeg skal grine eller græde over dette. Ser heller ikke så meget tv, at det gør noget.
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
01. februar 2005 - 09:56 #3
Mange tak.

Sidste spørgsmål:

Kan man se noget uden kort i ???
Jeg har hørt, man kan se nogle tyske kanaler "gratis"

TAK (ingen kabel)
Avatar billede robotten Praktikant
01. februar 2005 - 10:11 #4
Avatar billede robotten Praktikant
01. februar 2005 - 10:13 #5
Og så er der tysk schlager musik for alle pengene ;)
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
01. februar 2005 - 20:26 #6
Tak - Måske dumt spørgsmål, men:
Alle de der gratis kanaler, kan man godt se dem UDEN noget kort af nogen art ??

- eller er der andet man skal........
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
01. februar 2005 - 20:33 #7
..og så bare lige for at være sikker:
Når der nu er 2 "hoveder" på parabolen, så kan den tage kanaler fra 2 satelitter - ikke ??
Avatar billede robotten Praktikant
02. februar 2005 - 08:07 #8
Jo. DEn ene er sikkert 1 grad vest. Den med alle de gængse kanaler som fx viasat og canal digital, i hvert fald som jeg har forstået det, da vores radiomand satte vores op.
Den anden er så nok 5 grader øst, hvor de tyske kanaler ligger.
Avatar billede robotten Praktikant
02. februar 2005 - 08:09 #9
Men det kræver så også to kort. Så hvis du kun har en modtager med en kortlæser, er du så nødt til at skifte kort, hver gang der zappes mellem de to hoveder. Her kan så fx anvendes en med to kortlæsere, så er det problem væk.
Et andet problem er så økonomien, det er ikke billigt at have så mange kort kørende, regn med mindst ca. 250,- pr. måned for de mindste pakker.
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
02. februar 2005 - 10:20 #10
Tak - MEN:
Hvis jeg i starten kun ønsker at se gratis kanaler, kan jeg så:

Det ene hoved peger mod én gratis satelit.
Det andet hoved peger mod én anden gratis satelit.
Intet kort i maskinen.

Kan ovenstående lade sig gøre.......

Tak ;-)
Avatar billede robotten Praktikant
02. februar 2005 - 10:37 #11
Det har jeg så aldrig eksperimenteret med. Ved kun, at det kræver noget måleudstyr at indstille en parabol korrekt, da det ellers godt kan være svært at få det mest optimale signal igennem.
Medmindre du selv kan rode med det, vil jeg ikke mene det kan betale sig.

Og fuld af fordomme som man kan være, så er kvalitetskanalerne altså lagt under en betalingspakke. De frie kanaler er elendige, endsige rent tidsspilde...
Avatar billede robotten Praktikant
14. februar 2005 - 13:34 #12
Er forbindelsen røget? ;)
Avatar billede robotten Praktikant
10. marts 2005 - 13:30 #13
Der ses nok tysk tyrolermuzak for fulde gardiner *s*
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
03. maj 2005 - 08:48 #14
Hey Robot - Undskyld ventetiden......

Jeg giver lige et referat senere af min nye løsning........

;-)