Avatar billede spacemorten Nybegynder
30. januar 2005 - 12:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vælg tilfældigt css dokument

Jeg har et mindre problem som jeg tror kan løses med java?

Jeg har 4 forskellige css dokumenter, der indeholder 4 forskellige baggrundsbilleder. Jeg vil gerne have at den vælger et tilfældigt af de her 4 css dokumenter hver gang siden bliver reloaded. Hvordan kan det løses?

De 4 css dokumenter hedder backg1.css, backg2.css, backg3.css og backg4.css
Avatar billede spacemorten Nybegynder
31. januar 2005 - 22:11 #1
lukker
Avatar billede boomshanka Nybegynder
31. januar 2005 - 23:07 #2
Hvis det er et HTML-dokument er det så ikke nemmere med javascript?:

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title></title>
<script language="javascript">
var cssDocument = new Array();
cssDocument[0]="backg1.css";
cssDocument[1]="backg2.css";
cssDocument[2]="backg3.css";
cssDocument[3]="backg4.css";
document.write("<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"" + cssDocument[Math.floor(Math.random()*cssDocument.length)] + "\">");
</script>
</head>

<body>
...
</body>
</html>
Avatar billede spacemorten Nybegynder
02. februar 2005 - 11:46 #3
Mange tak. Det virker perfekt. Jeg havde selv indset at jeg havde posted i den forkerte tråd, så jeg lukkede denne og oprettede en ny her:
http://www.eksperten.dk/spm/586681

Gider du at smide et svar i den tråd, så du kan få dine points?
Avatar billede boomshanka Nybegynder
02. februar 2005 - 12:47 #4
jeps