Avatar billede dkrso Nybegynder
29. januar 2005 - 17:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til at komme i gang. Total beginner !

Jeg har fået adgang til en MS SQL server, og har oprettet en tabel, med tilhørende kolonner.
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open "Driver={SQL Server}; Server=xxxx.buydomains.dk; Database=;
uid=xxxxxxx; pwd=xx;"

Hvordan kommer man igang med at oprette asp sider, der kan indsætte data, hente data ud, og redigere osv.

Jeg skal bruge databasen til medlemmer af en badmintonklub, hvor de enkelte medlemmer skal kunne logge sig ind, og rette deres stamdata, og der efterfølgende kan trækkes data ud til organisatorisk brug !

Jeg har fået connect streng fra udbyder til kontakt til DB, men mangler det basale om hvordan siderne oprettes.
Har et hæfte med 'ASP 3' dynamiske hjemmesider, men de bygger på access database...

Er der nogle der kan hjælpe en Nybegynder i dette ?

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2005 - 17:14 #1
Du bruger bare det hæfte !

Forskellen mellem SQLServer og Access vil være connection string
(forudsat at der ikke bruges Access specifikke funktioner).
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2005 - 20:29 #2
OK ?