Avatar billede locturian Nybegynder
28. januar 2005 - 15:18 Der er 1 løsning

SQL sætning hjælp

Hej,

Nu har jeg gloet mig rimelig blind på mit problem, og så må vi se om der er et par kloge hoveder der kan hjælpe mig :)

Jeg har 2 tabeller:

1. tbl_kunder
2. tbl_ordreitems

Jeg vil gerne finde ud af, hvilken "reference" kunderne har valgt (Dette er opgivet i form af et tal) og hvor meget omsætning der har været på disse "referencer"

Min SQL sætning finder også godt nok det rigtige "beløb" men den tæller forkert antal "referencer" - Jeg synes jeg har regnet på kryds og tværs, og synes ikke at kunne finde nogen logisk forklaring på dens fejlregning, ej heller hvordan den skulle finde frem til det den gør, antaget at jeg har skrevet noget forkert...

Håber at der er nogen der har et godt bud :) Min sql sætning ser således ud:

SELECT COUNT(T2.FandtOs) As Antal, SUM(T1.Pris * T1.Antal) As uPris, T2.FandtOs As FandtOs
FROM tbl_ordreitems T1, tbl_kunder T2
WHERE T2.ID = T1.userID
GROUP BY T2.FandtOs
ORDER BY uPris DESC

Fortsat god dag :)
Avatar billede locturian Nybegynder
28. januar 2005 - 15:37 #1
Se venligst bort fra spørgsmålet, det er mig der er dum :)