Avatar billede komet Nybegynder
27. januar 2005 - 12:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trække en variabel med over i et andet PHP dokument

Hej jeg er næsten lige gået igang med PHP. Så i må bære over med mig, hvis jeg skal have det skåret ud i pap. Jeg er ved og lave et login system. Men nu er jeg støt ind i at jeg gerne vil have trukket nogle variabler (værdier) i det ene PHP dokument over i et andet.

Har lavet en tråd for lidt siden om det sammme spørgsmål, men kunne desværre ikke få det til og virke. Og kom til og acceptere svaret

Altså min variabel heddder feks. $test i mit dokument. Kan ikke få det til og virke.
Skal jeg så bare skrive. "side2.php?$test=værdi???

og næste side

<?php
echo $_REQUEST["var"];
echo $test;
?>

Hva er der galt
Avatar billede detox Nybegynder
27. januar 2005 - 12:19 #1
I et link kan fx skrive:

<a href="side2.php?var=$test">link</a>

Så kan du hente den på 'side2.php'  med:

<?php
echo $_GET['var'];
?>
Avatar billede komet Nybegynder
27. januar 2005 - 12:26 #2
Takker nu virker det:) Så kom med et svar hvis du gerne vil have point
Avatar billede detox Nybegynder
27. januar 2005 - 12:31 #3
Velbekommen. For en ordens skyld vil jeg lige tilføje at du osse kan overføre variabler med bla.: $_POST og $_SESSION.