Avatar billede nazm Nybegynder
26. januar 2005 - 23:09 Der er 8 kommentarer

Cpu Instilling

Hej Dav..

Jeg har byttet mig til en amd athlon xp 2500+
men mit bundkort kører kun 266mhz og 2500+ kører 333mhz..
Jeg satte det så alligevel i mit bundkort og nu er det så..
hvordan får jeg min bundkort til at gendkende cpu og instilde den til maximum ydelse.. altså hvad der er muligt....`?
På forhånd tak`?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. januar 2005 - 23:17 #1
Vi skal ihvertfald have at vide hvilket bundkort du har (mærke og model), samt om maskinen vil vedkende sig cpu'en nu.
Altså om den i det hele taget kan starte med cpu'en i.
Avatar billede bleze Nybegynder
26. januar 2005 - 23:42 #2
undersøg om der er bios opdatering til bundkort. det kan nogen gange unlocke for brug af cpu'er som ikke var på markedet da motherboard blev lavet...
Avatar billede nazm Nybegynder
27. januar 2005 - 12:53 #3
Asrock k7vt2

Maskinen starter fint, men den kører stadig på det den stod til før jeg skiftede cpu..

Jeg har bios version 1.20 og i deres 1.00 står der at der understøttes op til 2600+ såååå...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. januar 2005 - 12:56 #4
Har du været inde i bios og sætte FSB'en op fra 133 til 166 ?
Det skal gøres manuelt !
Nogle bios'er nævner den dobbelte hatsighed altså fra 266 til 333.
Avatar billede nazm Nybegynder
27. januar 2005 - 14:49 #5
Jo Den står på 160 i øjeblikket, men da mit bundkort kun kører med 266mhz og barton kører 333mhz så vil den ikke længere op...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. januar 2005 - 15:06 #6
Sorry, jeg havde lige glemt at den sidste Tbread med 266mhz fsb var en 2600+, og gik ud fra at det var en Sempron eller Barton du snakkede om mht den 2600+.

Jeg har også været på Asrock side og kigget bios'er og support sider, og mener at jeg kan sige med sikkerhed at bundkortet umuligt kan komme til at køre med de 333 mhz fsb, og derved kan din Barton ikke komme op på fuld hastighed.

Så der skal et nyt bundkort til hvis du skal have den op på fuld hastighed.
Avatar billede bleze Nybegynder
27. januar 2005 - 15:12 #7
der er forskel på CPU'ens og Memory's frekvens. De skal sættes op uafhængigt.
de fleste boards har auto indstillinger, det vil sige de selv tilpasser sig det du putter i.
Avatar billede milter Ekspert
27. januar 2005 - 22:40 #8
Prøv at se, om der er noget her, der kan hjælpe. Hvis linket ikke virker, så prøv selv at tilføje en parantes slut i adresselinien, altså  )

http://139.95.253.214/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=15,E=0000000000189410163,K=3801,Sxi=6,Case=obj(1224)