Avatar billede dm0108 Nybegynder
26. januar 2005 - 08:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SQL server jobbet bliver ikke udført.

Min SQLserver har et job som den skal eksekvere hvert 15 min. Jobbet skal kører en exe fil som ligger i et katalog på serveren.
pludseligt er den holdt op med at kører exefilen. Serveragenten kører for de andre jobs virker. Det virker som om at den starter jobbet men så når den ikke videre.
Jeg kan kører exe filen manuelt.
Hvad kan der være galt.
I jobbet er typen i steppet sat til operating system command.
commandoen er sat til stien med filnavn.

Er der noget jeg kan gøre.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
26. januar 2005 - 09:32 #1
Det lyder umiddelbart som rettighedsproblemer til den exe-fil som ligger på serveren.
Har du kigget i history (højreklik på pakken, vælg 'View job history ...', og set kryds i 'Show step details')? Her bør du kunne finde en fejlbeskrivelse.
Avatar billede dm0108 Nybegynder
26. januar 2005 - 09:46 #2
Her er fejlmeddelserne fra steppet:

Executed as user: Servernavn\SYSTEM. The step was cancelled (stopped) as the result of a stop job request.

The job was stopped prior to completion by Shutdown Sequence 0.  The Job was invoked by Schedule 3 (15min).  The last step to run was step 1 (XXX update).

Siden denne fejlmeddelse har jobbet ikke kørt rigtigt.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
26. januar 2005 - 10:01 #3
Jeg fandt en beskrivelse som minder lidt om det du skriver, og hvor problemet opstår grundet rettighedsproblemer (se de 3 sidste besvarelse):
http://www.issociate.de/board/post/157354/SQL_Agent_Job_Fails_Immediately_after_Invoked.html

Ud fra beskrivelsen du giver, kan det se ud som du ikke har sat kryds i "Show step details" inde i history? Der skulle gerne komme lidt mere informationer hvids du setter kryds her.
Avatar billede dm0108 Nybegynder
26. januar 2005 - 10:03 #4
Jeg har sat kryds der kommer ikke mere.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
26. januar 2005 - 10:05 #5
Kan du starte jobet igen, og se i NT event log om der kommer flere detaljer?
Avatar billede dm0108 Nybegynder
27. marts 2005 - 09:12 #6
Jeg fandt aldrig svaret men løste det med et standard serverjob