Avatar billede mongaard Nybegynder
25. januar 2005 - 13:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

opdatering af felt

Jeg har et dokument der indeholder beregnede felter, f.eks:

{SET år{fillin "år"}}
{=år-1}

Problemet er at det beregnede felt ikke altid opdateres kun nogen gange opdateres.
Kan man indsætte et parameter der opdaterer parametret ved ændring? Eller er det muligt at indstille et andet sted? Indstillingen "automatisk opdatering" findes ved udskrift, men det er ikke godt nok, da de beregnede felter skal vises på skærmen før udskrivningen.

mvh
Kristian
25. januar 2005 - 13:29 #1
F9-tasten opdaterer alle felter.
Avatar billede mongaard Nybegynder
25. januar 2005 - 13:32 #2
Det skulle netop gøres automatisk, så man ikke skal gøre andet end at indtaste værdier, godkende og skrive ud.
Avatar billede jkrons Professor
25. januar 2005 - 16:26 #3
Der findes ikke en sådan funition i Word. Så vidt jeg ved er den eneste automatiske opdatering ved udskrift og ved åbning.
Avatar billede mongaard Nybegynder
26. januar 2005 - 09:59 #4
Felterne ligger i et .dot dokument. Når dokumentet åbnes udfylder man fillinfelterne i popupvinduerne, men de beregnede felter beregnes ikke i første omgang. Først når man markerer alt og trykker F9 bliver de beregnet ved anden gennemkørsel af fillin-felterne. Det gør at den automatik der skulle gøre det nemmere at udfylde disse dokumenter nu bare gør det uigennemskueligt....
Jeg må prøve at finde en anden løsning. Tak for svarene.