Avatar billede l-lindberg Nybegynder
25. januar 2005 - 01:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Keylogger hvad er det?

Hejsa!

keylogger? jeg ved hvad det kan bruges til (tager afstand fra det) men hvad bliver det solgt som?

//Lasse
Avatar billede xvid Seniormester
25. januar 2005 - 01:33 #1
Avatar billede halifax Nybegynder
25. januar 2005 - 02:10 #2
Klippet fra Invisible Keylogger site

"Do you need to find out what someone is doing online? Is your spouse, child, or someone you know using your pc and hiding secrets from you? If so Invisble Keylogger is the perfect solution for anyone that needs this information quickly and secretly. Now you can use the same spy software professionals use to find out the information you need in total privacy. Keylogger offers powerful features at an affordable price!"
Can Secretly Record:
Your Husband
Your Wife
Your Chidlren
Your Friends
Your Lover
Your Employees
Or Anyone Else!
http://www.invisiblekeylogger.com/invisible-keylogger.html

Det bliver solgt som software til kontrol (spy) af andres adfærd på ens pc, eller på en remote pc. Nogen føler trang til - eller behov for - den slags. Tror der er et stort marked, og man taler ikke om moral eller lovlighed i den forbindelse. Nogen bruger det kriminelt tl at stjæle passwords og credit card numre.
Se evt også
www.spy-patrol.com
Avatar billede halifax Nybegynder
25. januar 2005 - 02:20 #3
Ovenstående var ment som svar.      :)
Avatar billede gammelhat Nybegynder
25. januar 2005 - 05:08 #4
Microsoft Word er også en keylogger
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
25. januar 2005 - 08:05 #5
okay så det er okay at kontrolere andre hvis de bruger ens egen pc?

gammelhat jeg tror du kræver en nærmere forklaring!
Avatar billede gammelhat Nybegynder
25. januar 2005 - 08:17 #6
Det var bare for at udvide begrebet keylogger. Det er et program som registerer (og gemmer) tastetryk fra brugeren :)
Avatar billede gammelhat Nybegynder
25. januar 2005 - 08:27 #7
Hvis man ikke vil have andre bruger ens computer, synes jeg det er i orden med en keylogger.

Men hvis man ikke ønsker andre brugere på sin computer, er det vel slet ikke noget problem, for så er den beskyttet med adgangskode..
Avatar billede dmcn Praktikant
25. januar 2005 - 09:07 #8
"okay så det er okay at kontrolere andre hvis de bruger ens egen pc?"
Hvis de bruger din PC uden at have fået lov, og du explicit har fortalt dem, at de ikke må, kan jeg ikke se problemet i at have en installeret keylogger til at følge personens gøren og laden. Hvis de derimod har lov til at bruge maskinen, er det højst sandsynligt en lovovertrædelse at overvåge dem uden deres tilsagn.