Avatar billede dknsj Nybegynder
24. januar 2005 - 16:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ang keylogger

Hejsa. Hvordan fjerner jeg denne virus;

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/hacktool.sckeylogger.html

Den hedder SCKeylogger.

Når jeg prøver at fjerne den med Norton AntiVirus, skriver den bare ("Kunne ikke slettes").

Nogle andre måder at slette den?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2005 - 16:33 #1
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
24. januar 2005 - 16:33 #2
Du kan ikke slette den bare sådan pga den er i brug, nu skriver du ikke hvad windows system du køre med.

Taget fra den side du selv linkede:

Update the virus definitions.
Run a full system scan and write down the filenames detected as Hacktool.SCKeyLogger.
Do one of the following:
Windows 95/98/Me: Restart the computer in Safe mode.
Windows NT/2000/XP: End the hacktool process.
Delete the value that was added to the registry.
Run a full system scan and delete all the files detected as Hacktool.SCKeyLogger.

Hvor sidder du fast i denne guide?
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
24. januar 2005 - 16:56 #3
bufferzone > det link ligner pænt meget det som han/hun selv har skrevet i sit spørgsmål :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2005 - 17:02 #4
frezzer81>Daaaahahhhh, i det jeg mentalt slår hoved ned i tastaturet.1
dknsj>Se venligst bort fra mit totalt hjernedøde svar, Jeg skammer mig i mens
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. januar 2005 - 17:22 #5
Ifølge den side, kan jeyloggeren ses i en hijackthis log (og kan dermed fjernes)

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. januar 2005 - 17:23 #6
jeyloggeren = keyloggeren
Avatar billede langbein Nybegynder
24. januar 2005 - 19:58 #7
Jeg benytter meg vanlig vis av følgende "forenklede metode":

1. Kjør en virus scan via Housecall. http://housecall.trendmicro.com/
2. Bruk automatisk funksjon for fjerning av virus, hvis mulig.

3. Kjør trojansjekk vha http://www.lavasoftusa.com/support/download/
4. Bruk automatisk funsjon for fjerning av virus, hvis mulig.

5. Hvis det finnes virus/trojanere tilbake, slett alle filene til viruset/trojaneren manuelt.

6. Hvis det dreier seg om Windows XP, benytt da system restore funksjon og sett den tilbake til et tidspunkt før virus ankom. (Mener dette gjør samme effekten som å editere registry manuelt, men det er mye enklere og hurtigere.)

Overnevnte metode er forholdsvis enkel og nesten banal, men den har faktisk fungert i 100 % av tilfellene i forhold til de virus og trojanrer som jeg har støtt på fram til nå.
Avatar billede dknsj Nybegynder
08. februar 2005 - 19:09 #8
lukket
Avatar billede dknsj Nybegynder
08. februar 2005 - 19:09 #9
lukket