Avatar billede htm Nybegynder
22. januar 2005 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

DHTML menu og søgemaskiner

Hej

Jeg har brugt dhtmlcentrals coolMenu til min menu. Det er en menu bygget i javascript.

Det fungerer også helt fint, og det ser godt ud.

Men nu er jeg kommet i luften og så slår det mig jo.

Søgemaskiner har det ikke ret godt med javascript, korrekt ?

Da nu alle mine links ligger i javascript kan den jo ikke finde andet end forsiden.

Hvad gør jeg så? kan jeg lægge min menu andet sted, så den kun er til at se fra søgemaskiner? Uden at man bliver betragtet som snyder fra søgemaskinerne ?

Kan man lave en side speciel til søgemaskiner? som så bruger en statisk html menu?

Kort sagt, hvordan får jeg søgemaskinerne til at indeksere min side, når links er i javascript?

Og et sidste spørgsmål: Hvor står indflydelse har det på søgemaskinerne om man bruger dynamiske url? eks index.php?sideid=34 ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2005 - 18:12 #1
Du laver et antal hallway sider, så søgemaskinerne kan finde resten af dine sider. H ref links (ikke javascript) fra din forside til et antal flade html sider der så linker videre til resten af dit site. Lv nu linkstrukturen ordentligt, så skal du bare se.

Lnksne kan placeres i <NOSCRIPT> sektionen (Lav sådan en
Avatar billede htm Nybegynder
22. januar 2005 - 18:15 #2
hmmm - den fik jeg ikke rigtigt fat i.

Hvad er hallway sider?

Jeg placerer så bare hele menuen som A href links i en noscript sektion?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2005 - 18:26 #3
Det kan du gøre, men lav nu sektionen så den ligneren flad html side der ville blive vist hvis nu ikke brugerens browser kunne håndtere scripts. Og læs så her i øvrigt

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede htm Nybegynder
22. januar 2005 - 18:34 #4
Jeg har læst nogle af de artikler, bla din om dynamiske websites. Men jeg forstår stadig ikke hvad en hallway side er?

Hvad mener du med det?

Nogle af dine sider på http://www.bufferzone.dk/webpromotion.htm virker også som døde links ? der er intet tekst på dem når man klikker.

Men vil det have meget betydning hvis jeg eks. brugte apaches mod_rewrite, i forhold til søgemaskiner?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2005 - 18:56 #5
www.bufferzone.dk har ligget stille det sidste år og trænger til en kraftig overhaling.

En hallway side er en side der virker som vejviser og sikre at søgemaskinerne kan finde alle sitets sider hurtigt. Jeg gør så det at jeg deler mine undersider op i grupper og lader en hallway sider pre gruppe. Hver hallway side bliver så optimeret til et vigtigt søgeord så man kombinere hanway og doorway sidernes egenskaber.

Du kan vælge forskellige muligheder. At optimere >noscript> sektionerne og bruge dem som hallway side eller at linke til disse fra noscripts sektionen. Sidste løsning giver dig flest muligheder
Avatar billede htm Nybegynder
23. januar 2005 - 11:42 #6
OK - nu har jeg lavet en noscript menu - som ser helt fin ud hvis brugeren har slået javascript fra.
Derudover bruger jeg apaches mod_rewrite og har lavet mere statiske urls.

Så skulle jeg vel være hjulpet godt på vej?

Andet er der vel ikke grund til at lave?