Avatar billede clausga Nybegynder
21. januar 2005 - 17:10 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Få siden i top på søgemaskinerne

Dette drejer sig om en side der sælger radio & tv men hvordan får man siden i "top" på søge siderne... fx google osv, jeg har sat meta tag's ind osv... ellers nogle andre gode tips til at promovere sig ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. januar 2005 - 17:16 #1
glem alt om meta de virker ikke mere

Start med at læse nogel af de artikler jeg har skrevet. Se her

http://www.eksperten.dk/artikler/Sikkerhed/

Og spørg så når der er noget du ikke forstår eller vil have uddybet
Avatar billede clausga Nybegynder
21. januar 2005 - 17:32 #2
sikkerhed ?? jeg ser ikke noget om søgemaskiner ?
Avatar billede espersen Novice
21. januar 2005 - 18:47 #3
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. januar 2005 - 21:47 #4
Undskyld, det var mig der lige tågede espersens link er korrekt
Avatar billede clausga Nybegynder
22. januar 2005 - 10:57 #5
ok tak for linket nu kommer der så nogle spørgsmål. Min side er en "dynamisk" side, den er lavet i php & mysql, og det ser jo ud til det giver lidt problemer... siden indeholder radio & tv produkter fx ville et link til et produkt se sådan ud

www.min-side.dk/?m=showprodukter&id=5, hvis vi siger dette er et link til fx et Panasonic GS400 kamera...

Jeg vil jo gerne have sådan at google også finder alle mine produkter når nogle fx søger på GS400 så kommer der et link frem lige præsis til det, her ville det vel så være en ide med: Doorway sider. / Hallway sider. - sådan som jeg forstår det omkring disse sider skal jeg have en side produkt en sådan side kunne vel se sådan her ud:
filen hedder:s00001.htm
<html>
<head>
<title>panasonic gs 400</title>
<META NAME="Keywords" CONTENT="panasonic, gs, 400">
<meta http-equiv="Refresh" content="0; URL=www.min-side.dk/?m=showprodukter&id=5>
</head><body>
<a href=www.min-side.dk/?m=showprodukter&id=5>Panasonic GS400</a> - panasonic gs 400
</body></html>

er det sådan eller er det helt forkert forstået ??

du skriver også i en artikel at søgeorderne og indholdet er meget vigtig her mener du vel bare det tekst der står på siden ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2005 - 13:10 #6
De dynamiske links kan være et problem, men er det ikke nøædvendigvis, det er dog altid en fordel at linksne ligner almindelige href links så meget som muligt, så er man sikker på at slippe for peoblemer og begrændsninger. det er en fordel at have søgeordet , både selve linket og især i link teksten f.eks. sådan her
<a href="http://www.min-side.dk/panasonic/gs400/panasonic.htm>læs om panasonic GS400</a>
på denne måde indgår ordet panasonic bode i URL'en og i den trykaktive tekst.

Med indhold mener jeg tekst og dette er faktisk det vigtigste element. Læs artiklen om yahoo (jeg mener at huske at det er den) der beskriver lidt om hvordan denne skrives

Generelt skal du koncentrere dig om få (helst kun et) søgeord ad gangen. Dette søgeors skal forekomme i teksten i koderne optimeret som beskrevet i artiklerne.

Fortvivl nu ikke, dette emne er ikke noget man mestre på en weekend. Lav et forslag og lad os kikke på det, så forbedre du det hend ad vejen og ser dig selv kravle op af listerne
Avatar billede clausga Nybegynder
22. januar 2005 - 14:32 #7
men det Doorway sider. / Hallway sider. eksempler jeg har lavet var det rigtig ??

istedet for kun at have det her link: www.min-side.dk/?m=showprodukter&id=5
Avatar billede clausga Nybegynder
22. januar 2005 - 14:39 #8
her er siden www.crtv.dk så kan du se hvordan den er opbygget ind til videre!
Avatar billede espersen Novice
22. januar 2005 - 14:46 #9
først bør du tilrette title til at være unik for hver side - så title tag fx = varens navn

fx denne side :http://www.crtv.dk/?m=showprodukter&id=104
Title bør være lig med : Panasonic SC-EN7
så vil den rangere højere ved søgning efter dette.
Avatar billede espersen Novice
22. januar 2005 - 14:48 #10
kan se at du benytter en apache server ;o)

linket kan du omskrive til en mere sigende titel - se her hvordan : http://www.eksperten.dk/artikler/569
Avatar billede clausga Nybegynder
22. januar 2005 - 14:53 #11
jamen det kan jeg vel ikke selv ud fra det jeg kan læse.... noget andet jeg ikke forstår skal jeg STADIG have meta søge ord på min side ???
Avatar billede espersen Novice
22. januar 2005 - 14:56 #12
meta ignoreres af flere søgemaskiner. Derfor nok ikke særlig effektiv. Meta skal tilpasses hver enkelt side - og optræder et ord i meta - men ikke på siden siges det at du straffes for det (lavere placering).

Hvad kan du ikke ?
Avatar billede espersen Novice
22. januar 2005 - 14:59 #13
SAS-hotellerne blev blacklistet af google for doorway/hallway.
Læs evt. denne artikel:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25932#
Avatar billede clausga Nybegynder
22. januar 2005 - 15:00 #14
ok men hvis Panasonic GS 400 står i title og indholdet på siden vil søge maskinerne finde det....

det jeg ikke kan er at jeg synes det med apache serveren virker lidt svært, samtidigt bliver linksene jo ikke lavet om til nogle ORD som søgemaskinen kan bruges til noget... men men, skal man kun lave den .htaccess fil og så ikke ændre i sin kode ?
Avatar billede espersen Novice
22. januar 2005 - 15:09 #15
jeg har desværre ikke styr på det med den .htaccess fil - kører selv på en windows2003 med IIS

Google ser en del på sidens title - derfor bør du helt klart ændre dette. Du benytter en form for template / CMS ? - Så er det vel "bare" at den i title skal skrive det samme som den overskrift du har påført siden.
Avatar billede clausga Nybegynder
22. januar 2005 - 15:10 #16
ok så det er title du synes jeg skal starte med at ændre og så ikke mere ?!
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2005 - 15:12 #17
Det er helt korrekt at sas og andre er blevet bannet af bl.a. googoe, men du skal være opmærksom på at jeg forstår noget andet ved doorway/hallway sider en traditionelt.

I gamle dage var en doorway side noget der var optimeret udelukkende til søgemaskinen og som faktisk indeholde vrøvl der var optimeret til en søgemaskine, det er slet ikke noget sådant jeg laver og mine door/hallway sider vil aldrig blive bannet, da der ertale om ganske almindelige optimerede indholdssider, hvor vægten er drejet mod søgemaskinerne.

Mht din doorway/hallway så vil jeg sige at du er noget fra i nu, den er alt for avanceret og alt for lidt optimeret. Her er nogle bygge regler.

Det primære er optimeringen til søgemaskiner
Det secundære er hensynet til at brugerne synes at deter en god side.
Det (meget langt nede i rækken) er hensynet til grafik og design.

Du tager udgangspunkt i dit søgeord. og så laver du en helt almindelig flad html side, der har indholdet højt oppe på siden og som er renset for javascript, flash og andet dingeldangel,

Prøv at se på http://www.bufferzone.dk/webpromotion.htm denne side er optimeret til ordet webpromotion
Avatar billede clausga Nybegynder
22. januar 2005 - 15:24 #18
så nu er title rettet, sådan at når man går ind og læser om et produkt er title lavet om til det produktet hedder...lige som fx her http://www.crtv.dk/?m=showprodukter&id=59
Avatar billede clausga Nybegynder
22. januar 2005 - 15:45 #19
og fysisk ligger der jo ikke 200 filer på serveren indeholdende de 200 produkter... der ligger jo KUN 1 fil som kan vise dem alle sammen...
Avatar billede clausga Nybegynder
22. januar 2005 - 23:47 #20
Nu har jeg brugt nogle af jeres tips og lavet link'sne om til http://www.crtv.dk/showprodukter/45 + at jeg har lavet en anden titel så dette skulle vel hjælpe lidt på vej, men ville det være en fordel at lave en fil der hedder sitemap.php men en lang række links på til alle produkterne så der kun skal 2 klik til ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2005 - 23:50 #21
Der bør ikke kun være links, men også indhold, især linkteksterne er væsentlige men også renttekst indhold.
En sådan linkside ville faktisk være en hallwayside der var dårligt optimeret. Jeg bruger at dele disse link sider op i flere så jeg kan optimere dem til forskellige søgeord
Avatar billede clausga Nybegynder
22. januar 2005 - 23:54 #22
ok man kunne dele en op i tv, hifi, parabol osv... men er jo ikke meningen at siden skal bannes, men det sker måske heller ikke selvom man bruger disse sider ?? hvad plejer du at bruge til at sende brugeren videre fra hallway siden ?

hvad synes du ellers om de forbedringer jeg har lavet ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2005 - 00:00 #23
Forbedringerne ser godt ud oger bestemt skridt i den rigtige retning.

Jeg ville dele dem op iefteremner for at få færre links pr side så siderne ligner indholdssider mere end link sider. og så der er mer etekst at optimere.

Du bør ikke sende forl videre automatisk. Hallway siden er primært til søgemaskinerne, men skriver du din tekst ordentligt vil dine brugere opfatte disse sider som en hjælp i deres navigering, faktisk som en slags side døre ind i dit site, hvilket er lige præcist hvad de er. Linksne skal være anske almindelige href links der skal trykkes på af brugeren hvis han vil videre
Avatar billede clausga Nybegynder
23. januar 2005 - 00:06 #24
ok jamen jeg siger mange tak ind til videre er der flere spørgsmål opretter jeg nok en ny tråd :)
Avatar billede clausga Nybegynder
23. januar 2005 - 00:22 #25
lige en sidste kommentar - er det "lovligt" at bruge disse sider ? vil jo ikke bannes ?
Avatar billede clausga Nybegynder
23. januar 2005 - 00:23 #26
<html>
<head>
<TITLE>Panasonic Plasma LCD TV - www.crtv.dk</TITLE>
<META NAME="Description" CONTENT="Panasonic plasma lcd tv">
<META NAME="Keywords" CONTENT="panasonic, plasma, lcd, tv">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<font face="Verdana" size="2">
<h1>Panasonic Plasma LCD TV - www.crtv.dk</h1><br><br>
Du kommer fra en søgemaskine og er nu videre på vej til www.crtv.dk eshop, klik på linket her under for at gå til vores side, hvor du finder Panasonic plasma, lcd, tv og mange andre spændende produkter!
<br><br>
<a href=http://www.crtv.dk/produkter/2 TITLE="panasonic plasma lcd tv">Gå til vores shop panasonic</a>
</font>
</body>
</html>