Avatar billede plietzen Nybegynder
21. januar 2005 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Performance med SLI

Hej,

hvilken konfiguration vil performe bedst til spil.

1. Motherboard med SLI og 2 stk. nVidia 6600GT m. 128 MB RAM.
2. Motherboard uden SLI og 1 stk. nVidia 6800GT m. 256 MB RAM.

Mvh Peter
Avatar billede winchester Nybegynder
21. januar 2005 - 14:08 #1
Jeg vil anbefale dig at købe et bundkort der understøtter SLi, og så købe et Geforce 6800GT (forberedt til SLi) og så køre med det i første ombæring.
Så kan du spare op, eller bare vente til kortet måske falder lidt i pris, og så købe et 6800GT mere.
Hvis du kigger lidt i denne test, kan du se performance på både 2x6600GT SLi, et stk. 6800GT og 2x6800GT Sli.
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041222/index.html
Avatar billede winchester Nybegynder
21. januar 2005 - 14:12 #2
Men nu ved jeg ikke om du skal handle lige med det samme? For 6800GT PCI-Express er ikke kommet til DK endnu, så vidt jeg kan se.
Ellers kan de købes hos www.gamepc.com
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. januar 2005 - 14:39 #3
winchester, det er så lige om den test du henviser til, er med den nye 6800GT chip (NV45), eller det er med den gamle til AGP (NV40), for der er en verden til forskel.

Der findes ingen programmer/spil, der kan udfordre et ægte PCI-Express grafikkort, så den største fordel, lige her og nu, er multi monitor setup, men selvfølgelig kommer det.

Det er vigtig at huske, at det anbefales at have identiske kort ved SLI.

Jeg ville nok gøre det samme som winchester skriver, hvis der er en forventning om at der er råd til 2 kort i nær fremtid.
Avatar billede plietzen Nybegynder
21. januar 2005 - 15:01 #4
OK - det lyder meget fornuftigt. Man må vel også forvente at 6800GT (PCI-E) snart bliver tilgængelig i DK :-)
Tak for svaret.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. januar 2005 - 15:04 #5
Det håber jeg. Jeg har ventet i mere end 2 måneder  :-)

Husk at lukke ved at markere navnet til venstre, og så klik på accepter.
Avatar billede plietzen Nybegynder
21. januar 2005 - 15:14 #6
OK - tak for hjælpen. Det er første gang jeg er på "Eksperten" :-))
Mvh Peter
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. januar 2005 - 15:20 #7
Nååå, så velkommen til dig. Der findes en rigtig god uofficiel FAQ, som er god at læse, her: http://expfaq.1go.dk