Avatar billede procs Nybegynder
20. januar 2005 - 13:59 Der er 3 kommentarer

dns+webserver

Hej allesammen,

Jeg har netop bevæget mig ind i denne spændende verden og erkender jeg stadigvæk er newbie :) jeg har et par domæner hos b-one, men har nu fået min egen dedikerede server. Mit store problem er dog hvordan jeg får redeligeret disse domæner over til min server. Min nameserver er åbenbart ikke godkendt af dk hostmaster. Nogen der har en ide, hint eller andet ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2005 - 14:14 #1
kim på http://www.gratisdns.dk der kan du gratis oprette fuldgyldige DNS records, så dine domæner peget på din egen server i stedet for B-one's. Du får ikke din egen opsate DNS server godkendt hos DK Hostmaster
Avatar billede procs Nybegynder
20. januar 2005 - 14:16 #2
ok har nemlig prøvet det der, men der fik jeg af vide at det kunne jeg ikke nå jeg havde min egen nameserver ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2005 - 14:31 #3
Hmmmm, Normalt har mange virksomheder en intern DNS server og en extern, hvor den interne håndtere DNS opløsning på det interne net og den externe håndtere alt det der foregår ude på Internettet. Jeg er ret sikker på at det er et spørgsmål om at konfigurere den interne DNS server ordentligt. De må have mulighed for support hos gratis DNS ellers er alternativet at bruge (og sikkert betale for det) B-one's dns server