Avatar billede bsk68 Nybegynder
20. januar 2005 - 13:33 Der er 8 kommentarer

Ændring af sprog i Notes R6.5.3

Hej
Jeg mener, at jeg her på eksperten har læst, at man kunne ændre sprog i Notes, blot ved at ændre på en parameter i Notes.ini. Der stod ikke hvilken, der skulle rettes i, så jeg håber på hjælp her. Har checket AltNameLanguage, contentlanguage og Region.
-og er det muligt at skifte direkte fra klienten?
Jeg har installeret Notes 6.5.3 engelsk version og vil gerne eks. kunne skifte til dansk og tysk.

På Forhånd TAK
BSK
Avatar billede notes2c Nybegynder
20. januar 2005 - 13:38 #1
Under "Filer" -> "Brugerindstillinger -> International -> Generel -> Regional profil".

Det krever dog at dine databaseer multilanguage enabled og designen er i de forskellige sprog.
Avatar billede notes2c Nybegynder
20. januar 2005 - 13:39 #2
krever=kræver
Avatar billede bsk68 Nybegynder
20. januar 2005 - 14:10 #3
Det ændrer desværre ikke ved at mine menuer stadig er på engelsk. Er det kun muligt at skifte sprog i de enkelte databaser, og ikke i selve programmet?
Avatar billede notes2c Nybegynder
20. januar 2005 - 14:12 #4
Hvis ud skal skifte sprog på selve klientet kræver det en anden klient. Desværre!!
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2005 - 14:23 #5
Sprog i Notes er jo mange ting.
Først er der selve klienten. Her er det sproget på de menupunkter som Filer | Rediger | Opret | ... | Hjælp man kan ændre samt dertilhørende genvejstaster, f.eks. <Ctrl-F> eller <Ctrl-B> for Søg .
Her kan man i nyere versioner skifte mellem Dansk<->Engelsk eller Tysk<->Engelsk, men ikke Dansk<->Tysk. Og man SKAL installere den pågældende "lokale" version for at kunne skifte. Det er ikke en mulighed i den Engelske.

Jeg skal nok give dig variablen til Notes.INI, men det hele indstilles nemmest efter at have installeret en Dansk version i Brugerinstillinger.

Dernæst er det sproget i standard databaser såsom Post/Kalender, Adressebog etc. Disse kan manipulere med LanguagePacks, som man installerer på serveren. Man kan få en postkasse til at vise et dansk ELLER engelsk design afhængig af om klienten (via ovenstående) kører dansk eller engelsk.

notes2c instillinger foroven har indflydelse på design sprog.

Dernæst er der de database der ikke er multiLanguage enablet. Her er der ikke noget at gøre, det er programmøren der bestemmer.
Avatar billede phm1970 Mester
26. januar 2005 - 16:14 #6
Nu har jeg ikke prøvet at bruge dem, men der findes da language pack på dansk, måske ikke lige til 6.5.3 da den stadig er ret ny, men det plejer ikke tage så lang tid før der er en. Men løser den ikke dine/hans problemer ?
Avatar billede phm1970 Mester
10. september 2009 - 11:38 #7
Lukker
Avatar billede phm1970 Mester
10. september 2009 - 11:39 #8
luk for dælen