Avatar billede scorpion Nybegynder
20. januar 2005 - 00:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelse ved start af ekstra domæne - IIS was unable to start

Hej på den anden side

Jeg benytter mig af MS server 2003 med IIS 6, og vil gerne køre flere domæner fra samme IP. Dette skulle ikke i sig selv være noget problem som jeg forstår det, bare man benytter sig af 'Host header' - men så let skulle det jo ikke være for mig :-/

Jeg kan oprette alle de domæner jeg vil i IIS, men den eneste måde jeg kan lade dem køre er ved at stoppe det domæne som er default fra IIS - så hurtigt jeg sætter default domænet igang får jeg følgende fejl når jeg starter de andre:

"IIS was unable to start the site. Another site may already be using the port you configured for this site. Please select a unused port for this site."

Oven i det problem så kan jeg ikke få mit default domæne til at virker, hvis jeg tilføjer 'Host header' til den - altså dem kan køre, men jeg kan ikke finde den i browseren.

Så jeg har jo egentligen to spørgsmål:

1. Hvorfor får jeg fejl når jeg prøver, at starte et domæne imens default domænet kører?

2. Hvorfor virker mit default domæne ikke når jeg angiver 'Host header'?

Håber nogen der ude har et stort hovede og et godt hjerte, for googling giver ikke noget?

På forhånd tak for hjælpen

Scorpion
Avatar billede bjuhl Nybegynder
20. januar 2005 - 09:59 #1
Det er fordi du har sat hostheaderen forkert.
Inde under de domæner der ikke er default, skal det sættes op med hostheader også skal den sættes til kun at lytte til hostheaderen.
Mit skud er at de står til: Any
Avatar billede scorpion Nybegynder
20. januar 2005 - 16:19 #2
Lyder som et skridt i den rigtige retning vil bare høre, hvordan/hvor jeg gør følgende: "også skal den sættes til kun at lytte til hostheaderen. Mit skud er at de står til: Any". Hvor finder jeg denne indstilling?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
20. januar 2005 - 21:14 #3
Højreklik på websited -> Properties -> websites -> advanced

Har skal det stå som: default - 80 - "hostheader"
i den øverste boks.

Default website står til "blankt" i hostheader, ergo tager den alt på port 80 som ikke svare til en hostheader på en af de andre websites.
Hvis du så har 2 websites der er blanke under hostheader inde under website advanced, så kan IIS'en ikke starte, da der så er 2 websites der prøver at tage alt trafik på port 80..... hvilket ikke kan lade sig gøre.

Bedre kan jeg sku ikke forklare det.
Avatar billede scorpion Nybegynder
21. januar 2005 - 00:30 #4
Ved ikke hvorfor, men prøve at slette domænerne og oprette dem igen... og walla det virker :-)