Avatar billede josto Nybegynder
19. januar 2005 - 16:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HTTP 405 ved IIS og PHP - nok manglende konfiguration af IIS

Jeg er ved at flytte et PHP websted fra Linux til Windows.

Det har kørt uden fejl på LINUX, men jeg har en del bøvl på Windows platformen.

Opsætningen er som følger:

Windows 2000 med IIS 5.X
PHP 4.3.10

Jeg får ofte følgende fejl:

HTTP 405 - Resource not allowed

En af de forms som giver problemer har følgende kode:

<form method="post" action="?mode=send">Dit sp&oslash;rgsm&aring;l/kommentar:<br/><textarea rows="10" name="question" cols="45"></textarea><br/><br/>
<input type="submit" value="Send" name="B1"/></form>

Jeg har selv en forestilling om at problemet er at jeg ikke angiver et filnavn med blot ”?mode=send”.

Når jeg angiver et filnavn fx ”index.php?mode=send” ser det ud til at virke. Hvis jeg skal rette dette alle steder bliver jeg ikke færdig i denne uge…

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
20. januar 2005 - 10:00 #1
Smid en Apache på din Windowsplatform istedet.
Avatar billede josto Nybegynder
20. januar 2005 - 10:53 #2
Det står ikke i spørgsmålet, men jeg har også nogle ASP.NET applikationer som skal afvikles. Derfor skal afviklingen ske på Windows 2000/2003 med IIS.

Hvis dette ikke var tilfældet, kunne det selvfølgelig have været en mulighed.
Avatar billede josto Nybegynder
20. januar 2005 - 13:23 #3
Jeg har i dag søgt i Google - resultatet var ikke godt. Dog var der en side som jeg har benyttet:
http://www.somacon.com/blog/page26.php
Jeg har udført hele siden for php-filer. Desværre hjælper dette ikke.

Det kunne tyde på at der er en manglende konfiguration af sikkerheden i IIS, men hvor?
Avatar billede josto Nybegynder
21. januar 2005 - 20:42 #4
Jeg har ikke kunne finde en løsning, derfor lukker og slukker jeg. Nemmeste løsning er nok at skrive alle links om.