Avatar billede sshenriksen Nybegynder
19. januar 2005 - 15:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bærbar. Celeron M Vs. Pentium M Centrino

Jeg har en bærbar hvor celeron processoren er stået af. Det er en Celeron M. Når man åbner og kigger ned på mobo står der Pentium M. Kan man bare bytte disse to rundt? Jeg er klar over P M Centrino yder noget bedre end Celeron, og det er derfor jeg spør' HEHE

Sune
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2005 - 19:52 #1
Hvilket mærke og model bærbar?
Avatar billede che0ps Nybegynder
19. januar 2005 - 22:27 #2
Hmm.. har læst freehelps artikel om bærbare der skriver han at Centrino ikke bar er en cpu ;) så tror ikke bare du kan bruge en af dem..

Centrino er en hardware-platform bestående af en processor, chipsæt og komponenter til trådløst netværk. Processoren, der hidtil har gået under kodenavnet Banias, er blevet døbt Pentium M.
Banias er konstrueret med to ting for øje, nemlig lavt strømforbrug og høj ydelse - i den rækkefølge. Fra ende til anden er der først og fremmest tænkt på batterilevetiden. Hertil kommer, at pc'er med Banias skal være små, og det skal være nemt at komme trådløst på nettet.

http://eksperten.dk/artikler/507
Avatar billede sshenriksen Nybegynder
12. februar 2005 - 17:34 #3
Jeg satte en Pentium M 725 i. Denne processor er forberedt til Centrino tekn. Den kører bare derudaf. :) Jeg er ligeglad med point, så hvis i vil dele dem for, må i gerne det, bare fordi i ville hjælpe mig :)

Sune
Avatar billede sshenriksen Nybegynder
18. februar 2005 - 21:07 #4
ingen der svarer så er det vel lige meget