Avatar billede lmc Nybegynder
18. januar 2005 - 15:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Drev C: er bleven drev F:

Hejsa

Jeg har lige slettet hele min harddisk.

Men i det at jeg har to harddiske i, så da' jeg kørte det hele ind en gang til, blev drev C: til drev F:. Og det giver lidt problem med noget software, og med at bruge netbank.

Kan man gå ind og rettet, så F: Bli'r til C: igen, uden at skal slettet det hele en gang til, og derefter pille harddisk,2 fra?

LMC
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. januar 2005 - 15:37 #1
Altså slettet C: hvor styresystemet lå på ?
Og geninstaleret STYRESYSTEMET igen ?

Eller hvad mener du ?
Avatar billede lmc Nybegynder
18. januar 2005 - 15:40 #2
Nej jeg skulle ikke så gerne slet, drev F: (C:) igen
Jeg vil bare gerne omdøbe Drev F: til se igen!!
Avatar billede lmc Nybegynder
18. januar 2005 - 15:41 #3
Nej, jeg skulle ikke så gerne slet drev F: (C:) igen
Jeg vil bare gerne omdøbe Drev F: til C: igen!!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. januar 2005 - 15:52 #4
Det drev som tilsyneladende nu hedder F: har tidligerer været C: MED DET TIDLIGERE STYRESYSTEM PÅ ? Eller hvordan ska' det forståes ?

Eller har det SLET ikke noget med STYRESYSTEMET AT GØRE ???

Eller misforstår jeg noget her ?
Avatar billede luskebuxen Nybegynder
18. januar 2005 - 15:56 #5
Hvis du åbner stifinderen,- går i funktioner og vælger opret forbindelse til netværksdrev, kan du herigennem administrere hvad drevene skal hedde. Så kan du kalde drevene K, Z eller hvad du nu har lyst til. De nye navne er egentligt bare for at givene dreven fortløbende numre....
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. januar 2005 - 16:43 #6
Skrivebord - HøjreMussetast på [Denne computer] - administ... - Diskhåndtering - HøjreMussetast på det drev/disk som du vil omdøbe/flytte - læs guiden...
Avatar billede lmc Nybegynder
18. januar 2005 - 17:00 #7
Den her meddelse, får jeg når jeg prøver at lave disk f: om til C:

"Windows kan ikke ændre drevbogstavet for systemdiskenheden eller startdiskenheden"
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. januar 2005 - 17:13 #8
Prøv at "omformulere" dit oprindelige spm.
og se/læs 18/01-2005 15:52:32 .
for jeg har stadig ikke helt (?) forstået hvad du vil. Eller HAR gjort...

Eller har det SLET ikke noget med STYRESYSTEMET AT GØRE ???
Avatar billede lmc Nybegynder
18. januar 2005 - 18:14 #9
Okay, jeg prøver at omformulere mit spørgsmål.

For at får det hele på det rene., så gik mit spørgsmål ud på, at jeg har slettet hele min Hoved harddisk (Master disk).
Og i det at jeg har to harddiske, i min pc.

Jeg slettet Drev C: med Killdisk. Der efter kørte jeg Windows XP Pro ind igen, men da' jeg så var færdig med at Installere Windows, kom drevet til at hedde F:, og ikke C: så du nu engang skal hedde.

Min backup disk (Slave) hedder F:, men efter at jeg havde sletttet hele drev C:, kom det drev til at hedde C: og mit C: drev for F:

Jeg vil gerne omdøbe disse to drev til hvad de nu skal hedde, og det C: (Master) F: (Slave)

Jeg håber at jeg har gjort mig letfattelig nu!!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. januar 2005 - 20:08 #10
Dvs. din NYE XP instalation er kommet 'til' at ligge på F: istedet for det mere rigtige C: ... ?

*** Geninstalation af hele styresystem baduljen!!! ***

Det skulle ikke være nødvendig med killdisk osv - bare XP CD'en i og Boot derfra...

HD #2 afmonteres først så den på ingen måde kan kommet til at blive valgt.

Og HD #1 er KUN til styresystemet + tilbehørsprogrammer. Det virker iøvrigt som om at du har nogle PROGRAMMER/SOFTWARE liggende på et andet drev ? Som din tidligerer C:\ styresystem henviste til ? Så skal du ikke forvente at det bare vil virke igen; der skal en 'rigtigt' instalation til for at det vil virke. OK - det letteste Packman spil vil sansynligvis virke men størrer programpakker (Office/grafik/video/audioredigering) skal geninstaleres...

Så lad C:\ (=HD #1) kun kun blive brugt til styresystemet + tilbehørsprogrammer.

Og [Dokumenter] pege på et andet drev (=HD #2)
Skrivebord: [Documenter] HjMussetast [Egenskaber][Flyt] Vælg et andet passende drev/HD - følg guiden...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. januar 2005 - 20:14 #11
Da det KRAFTIGT KRAFTIGT ANBEFALES AF LÆGGE SERVICEPACK2 IND før før adgang til det 'farlige' internet så DL ServicePack2 fra
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
og gem et passende sted på HD #2.
Når den rå XP instalation et gennemført SÅ monter HD#2 - check at den kan ses og virker og SÅ instaler ServicePack2 derfra. Når den er gennemført og opsat OK først da tilslut internettet og smut til WindowsUpdate for de sidste detaljer/rettelser/patches.

Altså FJERN INTERNET STIKKET indtil SP2 er klar inde i systemet...

Så er de sagt/skrevet !!!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. januar 2005 - 20:15 #12
Jeg er først tilbage imorgen (aften)... Good Luck...
18. december 2005 - 11:54 #13
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede lmc Nybegynder
07. februar 2011 - 08:18 #14
tak