Avatar billede theselfimages Nybegynder
18. januar 2005 - 01:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win XP SP2 Firewall VS. Norton Internet Worm Protection

Hvis man har Norton Antivirus 2005 installeret med Norton Internet Worm Protection slået til, er der så nogen grund til at ha' Windows XP's egen (SP2) Firewall slået til også - og omvendt?

Begge kan godt være slået til samtidig men det nævnes under Security Center at "kun én Firewall anbefales".
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. januar 2005 - 09:25 #1
Sådan som jeg har forstået det er worm protection et supplement til en firewall.

Den holder jo ikke øje med hvad der i forvejen ligger på maskinen. Den holder jo kun øje med, hvad der prøver på at komme ind. Det vil sige at den er mest designet til at beskytte mod blaster og sasser lignenden ting.
Den går ikke så meget op i spyware og adware. Det burde den måske gøre, for nogle gange er det den vej skidtet kommer ind.

Jeg ville beholde den ekstra firewall.

http://www.pcworld.idg.com.au/index.php/id;374419200;fp;16;fpid;0
En anmeldelse af den ligger her.

For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra denne lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Den beskytter dig mod adware og spyware.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2005 - 20:17 #2
Som andersen siger så er XP´s egen firewall ikke nok, da den kun stopper indgående trafik - ikke udgående.
Avatar billede theselfimages Nybegynder
29. januar 2005 - 13:21 #3
Andersenph => Vil du poste et svar?
Avatar billede andersenph Nybegynder
29. januar 2005 - 17:01 #4
Det kommer her :O)
Avatar billede theselfimages Nybegynder
29. januar 2005 - 17:18 #5
Takker
Avatar billede andersenph Nybegynder
29. januar 2005 - 17:20 #6
Selv tak da ;O)