Avatar billede miss-g Seniormester
16. januar 2005 - 23:57 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Tjene penge på banner-reklame?

Vi har 4 store sites, som vi vil reklamere for i aviser og på tv.

Vi har noget plads til reklamer på websiderne, og vil høre hvordan vi griber det an?

Findes der noget software som styrer reklamepladsen og laver statistik (antal visninger, hits osv)?

Eller er det noget man skal have en programmør til at lave?

Vi vil helst ikke igennem et firma, da de tager en for stod bid af kagen.
Avatar billede morteeart Nybegynder
17. januar 2005 - 00:00 #1
Jeg har f.eks. lavet et bannersystem til www.1gearshop.dk , hvor banneret kan udskiftes og tilføjes link fra admin systemet.

Det er ikke særlig besværligt at lave i PHP kobineret med GDLIB :D
Avatar billede morteeart Nybegynder
17. januar 2005 - 00:07 #2
Hov, læste lige spørgsmålet lidt bedre.

Statestik over antal klik er også nemt at lave, har jeg også tidligere kodet et system til :)
Avatar billede miss-g Seniormester
17. januar 2005 - 00:09 #3
Ok - så det er en programmør vi skal have fat i?

Siderne er lavet i ASP, og databasen er Microsoft SQL.

Findes der noget færdiglavet software?
Avatar billede morteeart Nybegynder
17. januar 2005 - 00:11 #4
Der findes altid statestik systemer.

Kender f.eks. http://awstats.sourceforge.net/ som er side stats.
Mht. bannersystemer kender jeg ingen i ASP, men princippet er enkelt:

Upload -> skaler -> vis på siden.
ved klik -> udfør SQL kommando -> redirect til side.

Men mon ikke der er nogle andre som også har et bud eller 2 :D
Avatar billede triple-x Nybegynder
17. januar 2005 - 10:04 #6
jeg vil lige tilade mig at tilføje et link til kalp's samling. Da det link han linker til ved hotscripts er ASP.NET scripts.
Hvis du ønsker ren ASP er der en liste her
http://www.hotscripts.com/ASP/Scripts_and_Components/Ad_Management/index.html
Avatar billede mick Nybegynder
17. januar 2005 - 11:01 #7
Vi bruger Absolute banner manager fra Xigla: http://www.xigla.com/absolutebm/index.htm

Kører i ASP og MS SQL Server og håndterer fint 2.5 mill. bannervisninger pr. måned.
Avatar billede jck_true Nybegynder
17. januar 2005 - 11:04 #8
Avatar billede miss-g Seniormester
27. januar 2005 - 01:37 #9
Findes der ikke noget på dansk?

Læg nogle svar hvis I vil have en bid af kagen *S*
Avatar billede kalp Novice
27. januar 2005 - 09:11 #10
Hvis noget er det jeg foreslog var anledning til inspiration:)