Avatar billede dugi Nybegynder
16. januar 2005 - 22:47 Der er 1 kommentar

Session problem med PHP5 på IIS 5.1

Godaften Eksperter.

Jeg tillader mig hermed at lave et cross-post, da jeg mener mit problem både er relevant til IIS katagorien, såvel som PHP.

Med det sagt, vil jeg bede jer om hjælp til følgende problem.

Jeg har lige været ude og investerer i et sprit ny Windows XP Proffesional SP2 - Dansk Version, operativ system. Det første jeg gjorde var at installere IIS 5.1 som fulgte med. Med en komplet tom computer har jeg kørt PHP 5.0.3 installeren, download fra www.php.net og fulgt opsætningen til punkt og prikke.
- Alt fungere.

Så installerede jeg MySQL og dette virker da også nu.
MEN jeg er støt på et problem.

Når jeg åbner en side, som skal bruge sessions opstår følgende fejl:

Warning: session_start() [function.session-start]: open(C:\Programmer\PHP\sessiondata\sess_e75767fc0d69fab306c4b10f3321b64b, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in C:\Documents and Settings\Morten Rugaard\Dokumenter\Mine Websteder\Datingnu\index.php on line 2

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at C:\Documents and Settings\Morten Rugaard\Dokumenter\Mine Websteder\Datingnu\index.php:2) in C:\Documents and Settings\Morten Rugaard\Dokumenter\Mine Websteder\Datingnu\index.php on line 2

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at C:\Documents and Settings\Morten Rugaard\Dokumenter\Mine Websteder\Datingnu\index.php:2) in C:\Documents and Settings\Morten Rugaard\Dokumenter\Mine Websteder\Datingnu\index.php on line 2

Hvad kan forudsagde denne fejl.
Mit første gæt ville lyde på jeg ikke have skrive rettigheder, siden den siger "... failed: Permission denied (13)", men jeg er administrator og den eneste bruger på computeren, og IIS har hak i Gennemsyn af mapper, Læseadgang, Skriveadgang osv - alt hvad man kan "afhakke".

Nogle som har oplevet noget ligende eller som måske har en løsning? Er det noget med IIS opsætningen eller PHP opsætning?

På forhånd tusind tak, for hjælpen.

Med Venlig Hilsen
Morten Rugaard
Avatar billede morteeart Nybegynder
16. januar 2005 - 22:54 #1
stadig ikke tillad, så luk dette og fortsæt i det som der er begyndt på.