Avatar billede wandahl1 Nybegynder
16. januar 2005 - 11:24 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Access landekode i tekstfelt

Hej Eksperts 8-)

Jeg har et lille problem med et tekstfelt i Access. Har sat det til kun at indeholde tal og skal indeholde 3. Men så kommer der tre _ og højrestiller markøren. Pisse irreterende når man skal rykke curseren hver gang ny data skal indgives?
Avatar billede mugs Novice
16. januar 2005 - 11:26 #1
Talfelter er som Default højrestillede i Access. Tekstfelte er venstrestillede. Du kan i din formular klikke på feltet og vælge at justere feltet til venstre.
Avatar billede wandahl1 Nybegynder
16. januar 2005 - 11:32 #2
Ja, men hvorfor er tekstfeltet så højrestillet bare fordi det kun må indeholde tal ?
Avatar billede mugs Novice
16. januar 2005 - 11:33 #3
Det må vi spørge Microsoft om. Jeg har ikke nogen forklaring på det.
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2005 - 12:25 #4
I'm not quite sure what the problem is "...Pisse irreterende når man skal rykke curseren hver gang ny data skal indgives"

Try altering the input mask to for example 999
Avatar billede wandahl1 Nybegynder
16. januar 2005 - 12:31 #5
Nope, that didn't help either. The problem is, the three _ and the curser is in the end. "It's pretty annoying always to move the cursor three steps to the left, before entering new data"

But thanks for trying ;-)
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2005 - 12:34 #6
make the input mask 999 and the text align to left
Avatar billede wandahl1 Nybegynder
16. januar 2005 - 12:37 #7
where do I asign the tekst to left ????
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2005 - 12:40 #8
in the properties. It will very likely be set to General
Avatar billede mugs Novice
16. januar 2005 - 13:05 #9
Tegnet <  i tabeldesign under Format justerer et numerisk felt til venstre.
Avatar billede wandahl1 Nybegynder
16. januar 2005 - 13:19 #10
Så må i dele pointene :-) tusind tak for hjælpen, det var sgu rart
Avatar billede wandahl1 Nybegynder
16. januar 2005 - 13:23 #11
Virkede faktisk ikke - stadig 3 _ og fortsat højre-justeret :-(
Avatar billede wandahl1 Nybegynder
16. januar 2005 - 13:25 #12
nå jeg lukker - har oprettet en formular istedet :-)
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2005 - 13:54 #13
thanks. I was actually under the impression that it was in form already!
Avatar billede mugs Novice
16. januar 2005 - 13:59 #14
Tjaa - Her fungerer < til en venstrejusterting af et numerisk felt, og der er ikke nogen underscore til højre for indtastningen. Bruger Access 2000.
Avatar billede wandahl1 Nybegynder
16. januar 2005 - 14:01 #15
Jeg bruger access 2002 - Men det er jo et tekstfelt med krav om tal kun tal.