Avatar billede jensduelund Nybegynder
16. januar 2005 - 10:22 Der er 9 kommentarer

hvad er det værd ?

Faldt lige over dette forum, og det virker som om der er nogle enkelte her der ved hvad de snakker om når det handler om priser på besøgende.

mit spg er følgende:

Hvad er det værd, hvis jeg kan garantere 180.000 danske hits pr måned til hvilketsomhelst site. Hitsne vil være fordelt på ca. 5000-10.000 unikke brugere, logget på fra 800 forskellige maskiner. Vi snakker altså om en massiv reklamevare, og disse tal er kun en opstart.

er interesseret i et realistisk bud på varens værdi.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
16. januar 2005 - 11:20 #1
Hits i sig selv er ikke noget værd. RELEVANTE hits er mange penge værd. Alle kan skaffe hitstrafik, men hvad hjælper det, hvis det ikke er trafik, der ér interesseret i varen/sitets indhold?

Hvordan skaffer du trafikken? Er det ved hjælp af "automatisk hits software" eller markedsføring på store sites?
Avatar billede mikker Nybegynder
16. januar 2005 - 11:53 #2
Jeg kan købe 10.000 unikke besøgende for omkring en 10-15 USD.
Relevante (targeted) hits koster vel noget nær det dobbelte.

Ovenstående er cirkapriser og der er sikkert folk der er uenige :o)
Omregnet til danske forhold tror jeg værdien er noget mindre...

Noget helt andet: Hvordan ved du at det er fra 800 maskiner?

Hvordan vil du skelne de unikke hits fra de 'ikke unikke' hvis det er fra de samme 800 maskiner?

Idag er der så mange 'gratis' muligheder for at få trafik til sin side...
Her er blot nogle få:

http://www.allmall.dk/affiliates.asp

- Mikker

P.S. Jeg er _muligvis_ interesseret hvis du kan komme nærmere ind på hvordan og hvorledes, som Roscoe27 har efterspurgt.
Avatar billede jensduelund Nybegynder
16. januar 2005 - 12:12 #3
Jeg kan meget præcist definere aldersgruppen af "seerne", samt en del flere specifikke oplysninger om dem, og da jeg kan give til hitsne til hvilketsomhelst site, er det jo bare et spørgsmål om at sælge til et site med denne målgruppe for at de bliver relevante hits.

Nej vi bruger ikke spamsoftware, hader det selv og kunne aldrig drømme om at have noget med den slags at gøre. Vedkommende som køber disse hits kan gøre det med god samvittiged, hvilket naturligvis også må højne prisen.

Jeg kan desværre ikke sige mere om metoden på nuværende tidspunkt, andet end at hvert hit bliver set af en bruger, de er således ikke autogenereret.

tvivler nu på at alle kan skaffe hitstraffik af denne størrelse - ikke med god samvittighed ihvertfald ;)
Avatar billede jensduelund Nybegynder
16. januar 2005 - 12:36 #4
mikker:

Disse hits skal sælges til et firma der har produkter som henvender sig til mine seere, og ikke et website som tjerner penge på hits via nettet. Mine hits adskiller sig fra normale "spamhits" ved ikke at være til gene for brugerne. Velrennomerede firmaer vil således også være interesseret i dem.

Men jeg har taget dine info til efterretning, det er da et lille sammenligningsgrundlag.

"Hvordan vil du skelne de unikke hits fra de 'ikke unikke' hvis det er fra de samme 800 maskiner"

køberen vil vide at de er unikke fordi jeg kan argumentere godt for det.
Avatar billede mikker Nybegynder
16. januar 2005 - 13:19 #5
Tjohhh.... Jamen så vil jeg da ønske dig held og lykke med planerne :o)

Hvis du en dag beslutter dig for, seriøst at forklare hvad det går ud på, kan du jo skrive et indlæg her. Hvem ved, måske læser jeg det en dag.

- Mikker
Avatar billede jensduelund Nybegynder
16. januar 2005 - 13:23 #6
Ved godt det er meget svært at danne et billede ud fra mine informationer, min hensigt var nu heller ikke at sælge noget herinde :) - ville bare have et lille billede af hvad den slags koster.

Det har jeg tildels fået og mange tak for det.
Avatar billede mikker Nybegynder
16. januar 2005 - 17:31 #7
Lukker du spg. så?
Avatar billede jensduelund Nybegynder
16. januar 2005 - 18:44 #8
hvis jeg vidste hvordan
Avatar billede Mik2000 Professor
08. februar 2005 - 23:38 #9
Tror ikke du sælger nogle hits til nogen virksomheder hvis ikke du udtrykkeligt redegør hvordan de kommer ind.