Avatar billede paletski Nybegynder
15. januar 2005 - 23:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fra én pc til en anden

Hej! skal have hooked to pc'er sammen. en labtop og en stationær.
Begge kører XP og har prøvet alle guides i Windows for at få det op at køre, så mån kan hente filer på den ene til den anden, men magter ikke at få det til at virke.
Er der mon nogen her der kan hjælpe? Evt. en opskrift på, hvordan man gør det.
Tak!
Avatar billede rebecca Novice
15. januar 2005 - 23:43 #1
Går ud fra at du har netkort i begge pc'er og at de er forbundet via et krydset kabel, så er det nemmeste at køre guiden "Opret et hjemme eller et mindre kontor netværk", der er også den mulighed at du giver begge pc'er en fast Ip adresse f.eks pc1 Ip>192.168.1.1 og pc2 Ip 192.168.1.2 undernetmasken til begge pc'er kan /skal så være 255.255.255.0
Avatar billede rebecca Novice
15. januar 2005 - 23:44 #2
hvis pc'erne ikke er på nettet så slå firewallen fra og se så om ikke du har forbindelse igennem
Avatar billede paletski Nybegynder
15. januar 2005 - 23:47 #3
Glemte lige at sige, at jeg har krydset kabel og har kørt den guide, men kan sgu ikke rigtigt få styr på det!
Avatar billede rebecca Novice
16. januar 2005 - 00:19 #4
så giv dine netkort en fast ip og slå firewallen fra, husk at du skal dele de drev du vil dele med den anden pc
Avatar billede varmeskud Praktikant
16. januar 2005 - 03:47 #5
Hvorfor alt det bøvl?

Begge har lankort og er xp

Smæk dit krydset netkabel i maskinerne.
Gå ind under kontrolpanel - netværks forbindelser - egenskaber - avanceret - (windows firewall) instillinger - vælg "slået fra" - vælg "ok" Dette gøres på begge maskiner. Bare husk evt at slå det til igen når du sætter dem på nettet da der jo kunne komme noget snavs ind der siger de jo.

Nu skal du ind i kontrolpanel - system - computernavn - klik på "skift" under arbejdes grupper vælger du en arbejds gruppe. Det skal være den samme på begge computer for at undgå problemmer. Mest normale er nok "mshome" Dette gøres på begge computer.

Tager udgangspunkt i at de ting i skal dele ligge under jeres dokumenter og hvis det er en anden mappe gøres det ellers også på samme måde.
Denne computer - Højre klik på dokumenter - vælg deling og sikkerhed - sæt ben i "del denne mappe på netværket" og hvis i evt ville have lov til at ændre på hinandens ting sættes der også ben i "tillad netværksbruger at ændre mine filer" - Vælg "ok"

Gå nu ind under start - søg - vælg "computer eller personer" - en computer på netværk - skriv navnet på den anden pc - søg.

Dette skulle meget gerne virke...
Avatar billede patrion Nybegynder
16. januar 2005 - 10:49 #6
Hej
Du kan prøve at lave en ny protocol på hver maskine.
Gå til dit lan og vælg ipx/spx/netbios under installer.
Den køre på computernavn og ikke i.p.
Husk også lige at køre en "guiden netværksinstallation" den finde du i kontrolpanet på din xp maskine.
Så er jeg sikker på at det kommer til at virke.
Husk at genstarte.
Avatar billede varmeskud Praktikant
16. januar 2005 - 14:23 #7
har aldrig forstået hvorfor man skal alt det lokalt ip og protocol igennem bare for at dele filer lokalt på netværk :-s
Avatar billede patrion Nybegynder
16. januar 2005 - 16:00 #8
Næ,men til tider er det den eneste udvej.
Og det hjælper som regl.
Avatar billede patrion Nybegynder
18. januar 2005 - 08:32 #9
Kan vi måske få at vide hvad løsningen bestod i.
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. januar 2005 - 16:14 #10
Ville også gerne høre om du kunne bruge den vejledning jeg skrev til dig.

Mange tak for point