Avatar billede per2000 Nybegynder
14. januar 2005 - 14:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skjul e-mail adresse fra spam søgerobotter, i frontpage formular

Jeg benytter frontpage 2002
Jeg har en formular til at returnere beskeder til mig på min e-mail adresse. e-mail adressen jeg lægger ind kan desværre opfanges af søgerobotter.
Prøv at se koderne fra frontpage. Eksempelvis e-mail adressen << per@mail.dk >>

<!--webbot bot="SaveResults" s-email-format="TEXT/PRE" s-email-address="per@mail.dk" b-email-label-fields="TRUE" s-builtin-fields startspan --><strong>[FrontPage Gem resultater-komponent]</strong><!--webbot bot="SaveResults" endspan i-checksum="21546" --><b><font color="#808080">

Med dette link kan jeg få en krypteret e-mail adresse

http://www.html.dk/artikler/00041/convert_email.asp

Den krypterede adresse ser således ud:

<a href="kontakt.htm" title="E-Mail:"
    onmouseover="this.href='mai' + 'lto:' + '%70er' + '@' + 'mail.%64k'"
    onfocus="this.href='mai' + 'lto:' + '%70er' + '@' + 'mail.%64k'">
    E-Mail:
</a>

Kan i hjælpe mig med at trække koden ud og lægge den i frontpage koden.

Dette må da være noget microsoft må få gjort noget ved!!!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. januar 2005 - 15:20 #1
"Dette må da være noget microsoft må få gjort noget ved!!!": Nej, det er ikke nogen fejl. Der er ingen der siger, at du absolut skal skrive din email adresse..

En god ide, ville være at bruge en form mail, i stedet for det der FrontPage crap :-)
Søgning via www.google.com : http://www.google.com/search?q=free+form+mail
Avatar billede per2000 Nybegynder
28. juni 2006 - 17:42 #2
Kunne desværre ikke bruges