Avatar billede nzc Nybegynder
14. januar 2005 - 13:55 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

En god bog om XML

hej :)

Jeg søger en god bog primært om XML, men den skal også gerne dække ting som XSD, XSL, XSLT, parsers (DOM), XML brugt sammen med et programmeringssprog eksempelvis java og gerne meget mere.

Er der en eller flere bøger i kan anbefale?

Hilsen Anders
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2005 - 14:21 #1
"Beginning XML" af bl.a. David Hunter (fra WROX) er rigtig god - både som første XML bog, men også som opslagsværk senere. Omhandler XML, DTD, XSLT, SAX, XPath, DOM, Schema (både W3C og MS) + sågar noget CSS. Også noget om XLink, XMLEvents ...

/CS
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2005 - 18:40 #2
Jeg har:

Professional XML / Wrox  [lidt over middel]

Inside XML / Steven Holzner  [lidt over middel]

Java, XML and Web Services Bible / Mike Jasnowski  [lidt under middel]

Men der er skrevet rigtigt meget om XML de sidste år.

Prøv og søg på www.amazon.com og læs reviews.
Avatar billede nzc Nybegynder
17. januar 2005 - 09:39 #3
jeg søgte lige på ham steven holzner og fandt ud af at han har lavet den her:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0735712867/qid=1105950987/sr=2-1/ref=pd_ka_b_2_1/103-0342270-9629429

Den tar jeg ! Den er nyere end Inside XML som du foreslog arne_v så den må være lidt bedre :)

Smid lige et svar arne_v så deler jeg point ud :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2005 - 10:08 #4
svar