Avatar billede gl.k. Nybegynder
14. januar 2005 - 12:52 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

At flytte en enkelt 751mb .zip fil fra en pc til en anden

Jeg _skal_ have brændt det på en cd, men der er jo kun plads til 700mb.
Avatar billede flim Nybegynder
14. januar 2005 - 12:54 #1
Der findes programmer der kan dele en fil op i to og derefter genskabe den igen. En anden ting var evt at lave et netværk mellem de to pc'ere
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 12:56 #2
har du ikke funktionen split i dit zip-program..?

Nogen gange kan vinde lidt ved at 1. zipp, og derefter bruge RAR.
Ellers kan du måske overburne lidt, men det er på helt eget ansvar...O)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
14. januar 2005 - 12:57 #3
De står for langt fra hinanden - kender du et prg., som kan dele en .zip fil i to ?
Avatar billede japping Nybegynder
14. januar 2005 - 12:57 #4
Prøv lige at zippe zip-filen en gang mere. Nogle gange kan det give en ekstra komprimering.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 13:02 #5
eller er der software, der kan hjælpe dig..O)
http://www.download.dk/index.asp?kat=generelletools&subkat=filopdelere
Avatar billede gl.k. Nybegynder
14. januar 2005 - 13:04 #6
artfreak:overburn duede ikke.funktion "split" kan jeg ikke se. hvilken version winzip er det ?

japping:prøver lige..
Avatar billede gl.k. Nybegynder
14. januar 2005 - 13:14 #7
steaminstall_hl2demo.zip hedder filen - den henter man jo ik bare sådan med et 56k modem.. ;-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 13:29 #8
jeg har ver.8.1..?.. med genvejs taster ctrl-h, for split.
Og ja pak den 2 gange, men zip og rar har hver deres metode, at komprimere på.
Men problemet er at filen er en "selvudpak-zip fil" så der er ikke så meget at gøre, altså den er zippet 1 gang.
Avatar billede japping Nybegynder
14. januar 2005 - 14:12 #9
Virkede zip+zip forslaget ?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
14. januar 2005 - 14:30 #10
..desværre, det gav kun 4 mb besparelse.
..legede lidt med winzip split og den lavede omkr. 600 1.15mb filer ;-). Prøver lige at arbejde videre med _ik-så-megen-split-pls_" ;-)

men - mon ikke det er vejem frem.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 15:16 #11
når du splitter, har du ikke mulighed for at ændre størrelsen.. nederst venstre hjørne, der er også en der heder (cd-rom)700 mb, el. other size..m.m..
Avatar billede norbert Nybegynder
14. januar 2005 - 16:08 #12
Du kunne jo også købe en 800 mb skive :-)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
14. januar 2005 - 17:35 #13
Ok. 800mb skive, ok. Skulle gå lidt stærkt...

Fik den så splittet til en 105000 kb og en 664000 kb fil ved hjælp af win-split og indstilling i nederste hjørne. Brændt det så på 2 cd´er.

Nu skal jeg lige finde ud af at få det samlet igen...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 17:51 #14
prøv at åbne de zip-filer du har lavet, kopier demover i en tom mappe, når alle filerne er zippet over i mappen. Omdøb mappen, til xx.zip, og åben den igen.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
14. januar 2005 - 18:08 #15
Hmmm... nu har jeg koperet de 2 filer på harddisken og prøver at udpakke den første fil med ending .zip ( den 2. hedder .z01 til sidst ) men den melder CRC fejl.

Extracting to "E:\Programmer\Halflife2demo\"
Use Path: yes  Overlay Files: no
Extracting GamersHell.url
Extracting GH3D.txt
Extracting steaminstall_hl2demo.exe
bad CRC b077611d  (should be da0f5d48)

Nu ved jeg ik om det skyldes dårlig brænding eller winzip-splitting.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
14. januar 2005 - 18:18 #16
kan umiddelbart ikke åbne den anden zip fil da den ender med ".z01"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 18:49 #17
kan du heller ikke omdøbe den, til zip.  ??
crc fejl, er der ikkke rigtigt noget at gøre ved, altså man kan ikke reparere det.
Man må prøve igen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 18:52 #18
sorry..
du skal IKKe omdøbe filen, men blot extract-filen, så sker det automatisk.. så virker det.
Men det står også at nogle versioner af zip, ikke kan åbne filen.
jeg har version 8.1, og her virker det..!!
Avatar billede gl.k. Nybegynder
14. januar 2005 - 23:56 #19
På mandag vil jeg kigge på det igen....vil lige se om det er en brændingsfejl eller andet. Go´ weekend.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. januar 2005 - 10:57 #20
tillader mig at smide et svar, hvis det ikke virker, så se bort fra mit svar..O)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
19. januar 2005 - 02:00 #21
Har desværre ik så meget tid pt., derfor må det her vente lidt. Smid lige et svar alle, og tak for hjælpen.
Avatar billede flim Nybegynder
20. januar 2005 - 21:02 #22
:-)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
21. januar 2005 - 23:51 #23
Tak for hjælpen.