Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2005 - 08:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne side i browser

Hej.. Har i den sidste tid når jeg åbner Explorer fået en side der bliver ved med at komme frem selv om jeg vælger en anden side som standard når broveseren åbner. Når den pågældende side starter popper der samtidig en side op ang. spyware. Har lavet et check med anti spyware og har ikke fundet noget. Den side der kommer frem har igen tittel, der står kun about blank.
Hvordan fjerner jeg dette ???????.
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
14. januar 2005 - 08:31 #1
Når du åbner den og går ind under internetinstillinger og se hvad din startside er sat til hvad står er så?
Prøvet og køre en fuld tjek op spyware? Hvilke probgrammer har du kørt med?
Prøv og følg nogle spyware guider på f.eks.:
http://www.spywarefri.dk
http://www.pcfreek.dk

Prøvet programmet CWreader?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2005 - 10:00 #2
Hej steffansteffan
under internetinstillinger står der about:blank. Jeg har brugt Ad-aware. Programmet CWreader kender jeg ikke, hvad gør det ???.
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
14. januar 2005 - 10:22 #3
Prøv og følg den der:
http://www.pcfreek.dk/visartikel.asp?id=28

Programmet hedder CWSHRedder hvis det skal være helt præcist, min fejl
I artiklen der står der også hvor du henter det program henne.

Hvis den artikel ikke være skal du havde tjekket en HijackThis-log, såtr også i artiklen hvor du henter det.
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
14. januar 2005 - 10:23 #4
hehe den sidste linje gik helt amok med tastefejl :D PRøver lige igen
Hvis den artikel ikke hjælper skal du havde tjekket en HijackThis-log, står også i artiklen hvor du henter det program.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2005 - 12:01 #5
Har prøvet at følge dit link m.m. bla. med Hijack This, men ved genstart er der samme problem
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
14. januar 2005 - 12:35 #6
Hvad hedder siden?

Har du prøvet og få tjekket din Hijack This-LOG?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2005 - 14:16 #7
har fjernet de sider som jeg kunne se referede til det omtalte program, men lige meget hjalp det
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2005 - 00:02 #8
Du bliver nok nødt til at lukke dette spørgsmål og åbne et nyt i kategorien "Sikkerhed". Der sider viruseksperterne. Du kan evt. prøve metoden herunder, men der kan sagtens være mere snavs på din computer

Åbn browseren, således at "about:blank" (uden anførselstegn) står i adressevinduet > Gå til "Vis" > "Kilde" > Led efter en streng, der ligner denne :

"res://%43%3a%5c (etc)

Kopier hele strengen og gå til:
ttp://www.simplelogic.com/developer/urldecode.asp

Indsæt strengen i vinduet der og klik "clean data".

Nu dukker der en .dll fil frem.

Skriv navnet ned og find den i "Windows/system32" . Hvis ikke det allerede er gjort, skal "Vis skjulte filer og mapper" aktiveres. Luk alle ikke nødvendige vinduer og programmer. Filen kan ikke fjernes, men den kan omdøbes, så gør det. Genstart derefter.

Derefter kører du diverse programmer (Spybot, Cwsshredder o. lign.) adskillige gange.

Men som sagt, hvis du vil have en maskine, der er helt ren, så er det nok bedst, hvis du prøver under "Sikkerhed".
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2005 - 10:16 #9
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2005 - 11:11 #10
milter

Hurra det fungerede efter mange prøvelser...Er ret ny her på sitet...hvordan giver jeg dig point ???
Tak for hjælpen
Avatar billede milter Ekspert
19. januar 2005 - 15:27 #11
Dejligt at slippe af med den slags :)

Du klikker på mit navn ude til venstre her, derefter på "Accepter", og så skulle pointene blive overført.

Men prøv at kigge forbi kategorien "Sikkerhed". Der sidder nogle fyre, som er skrappe til at hjælpe med at fjerne alle former for utøj.

Og tak for pointene :)