Avatar billede alucapaw Nybegynder
13. januar 2005 - 12:50 Der er 3 kommentarer

Transp. baggr. og skarpe kanter til logo

Hejsa.
Jeg har brug for at vide hvordan jeg i Photoshop laver baggrunden på min logotekst transperant og samtidig bevarer de skarpe kanter på teksten. Gif.format bliver altid "Ruflede" i kanterne, kan man lave transp. baggr. i et JPG.format. (logoet er til min HP)

AlucaPaw
Avatar billede nc Nybegynder
13. januar 2005 - 13:11 #1
Så vidt jeg ved kan man ikke lave transperent med jpg.-formatet. Det eneste format jeg kender som kan være transperent og egner sig til hp-visning er desværre .gif
Avatar billede Jman Praktikant
13. januar 2005 - 13:16 #2
du kan ikke lave transparrent med jgp... men .gif og .png kan

M.h.t. skarpheden vil du altid opleve "ujævnheder", når computeren selv skal finde ud af hvorfra der skal være gennemsigtighed.
I f.eks. Photoshop kan man justere dette ved "Dither", når man gemmer samt ved at definere en sandsynlig baggrundsfarve.
Det bedste du kan gøre hvis det er til egen HP og det er en fil med mange runde kanter og så videre er at medtage baggrunden og gemme som jpg
Avatar billede hcma Novice
13. januar 2005 - 15:09 #3