Avatar billede theselfimages Nybegynder
13. januar 2005 - 10:44 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lukkes specifikke åbne porte?

Efter at ha' scannet min PC med www.symantec.com/securitycheck -
fandt jeg at nedenstående Porte er åbne og udsatte på min PC.
Men hvordan lukkes disse Porte? Hvor finder jeg dem så disse kan blokeres for?

ICMP Ping
Ping is a network troubleshooting utility. It asks your computer to acknowledge its existence. If your computer responds positively to a ping, hackers are more likely to target your computer.

PORT    22 SSH.
TCP connections to this port might indicate a search for SSH, which has a few exploitable features. SSH is a secure replacement for Telnet. The most common uses of SSH are to securely login and copy files from a server.

PORT     80 HTTP
(Hypertext Transfer Protocol). HTTP is used to transfer Web pages over the Internet. Port 80 should be open only if you're running a Web server.

PORT     1025
Unused Windows Services Block (OPEN)
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. januar 2005 - 10:54 #1
Det kommer helt an på hvilken firewall du har , de lukkes forskelligt i alle firewalls.

Hvis du f.eks. installere Sygate's firewall, så skulle de være lukket fra start
Avatar billede theselfimages Nybegynder
13. januar 2005 - 11:03 #2
Jeg har Windows egen Firewall der følger med Service Pack 2 + Norton Antivirus's "Internet Worm Protection"
Avatar billede kenp Novice
13. januar 2005 - 11:08 #3
Du skulle vel ikke tilfældigvis have skype indstalleret!
Avatar billede theselfimages Nybegynder
13. januar 2005 - 11:19 #4
Jo! Den seneste version
Avatar billede kenp Novice
13. januar 2005 - 11:23 #5
Sluk den også lav den scan igen så vil du se en forskel ;)
Avatar billede henrikgn Nybegynder
13. januar 2005 - 11:26 #6
Det er vel ikke smart at lukke port 80, vel?
Avatar billede kenp Novice
13. januar 2005 - 11:27 #7
Jo det er meget smart at have ALLE porte lukket!
Avatar billede theselfimages Nybegynder
13. januar 2005 - 11:39 #8
De nævnte åbne porte er de samme, om jeg scanner med Skype "quit" eller "online".
Avatar billede kenp Novice
13. januar 2005 - 12:00 #9
Så står skype nok under undtagelser til din firewall! mit råd er så at skifte til sygates firewall, da den kun har porte åbne når der er brug for det.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
13. januar 2005 - 12:02 #10
Undtagelserne under SP2s firewall er også kun åbne, når der lyttes på porten.

Jeg har mere en fornemmelse af, at der scannes bag en proxy enhed. Har du samme ip under ipconfig som på www.myip.dk ?
Avatar billede kenp Novice
13. januar 2005 - 12:12 #11
gammelhat -> det kan godt være du har ret der ;) er bare ikke selv tilfreds med den indbyggede firewall.. så jeg er ikke ekspert i den.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. januar 2005 - 12:28 #12
XP's firewall er mindre anvendelig i mine øjne, da den kun blokker for indkommende trafik. Jeg ville skifte til f.eks. sygate
Avatar billede theselfimages Nybegynder
13. januar 2005 - 12:31 #13
Er der ingen der vil anbefale nogen af Norton's Firewall produkter?
Avatar billede kenp Novice
13. januar 2005 - 20:13 #14
næ, hvorfor betale for noget jeg kan få bedre og mere bruger venligt gratis!
Avatar billede langbein Nybegynder
13. januar 2005 - 20:28 #15
Tror dette må være en scanning av en feil/forkert ip. Tror gammelhat kan ha rett. Det dreier deg om en Windows XP, ikke sant !? Windows XP pleier da ikke å svare på port 22 ssh ?! (Typisk Linux/Unix)
Avatar billede theselfimages Nybegynder
13. januar 2005 - 20:49 #16
Det er Windows XP
Avatar billede langbein Nybegynder
14. januar 2005 - 21:04 #17
I så fall så er det vel feil (forkert) ip som blir scannet. Du bør følge gammelhats råd og kjøre kommando "ipconfig". Den ip som framkommer sammenlikner du med www.myip.dk Dersom disse to ip er forskjellig da scanner du feil PC.
Avatar billede theselfimages Nybegynder
19. januar 2005 - 01:54 #18
Nu spørger jeg nok lige tåbeligt. Men hvis jeg køre "ipconfig" - da får jeg 2 IP adresser. En for min Wireless Network Connection og en for "PPP adapter Tesco Broadband". Ingen af disse IP'er er den samme som den www.myip.dk viser.

(Det skal nævnes at jeg sidder på en bærbar i UK)
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. januar 2005 - 08:20 #19
Det er fordi du sidder bag en nat router. De IP adresser du får med ipconfig, er de interne ip adresser, den ip du får på myip.dk er den externe ip, den routeren præsentere udadtil. Alt trafik ud at dit net vil komme med den externe ip adresse da de interne ikke er routbare på internettet.
Avatar billede theselfimages Nybegynder
19. januar 2005 - 12:39 #20
OK!.. og hvad betyder det i forhold til mit oprindelig spørgsmål?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
19. januar 2005 - 12:41 #21
Det betyder, at det ikke er din egen maskine som bliver scannet, men derimod den enhed som har adressen du får oplyst på myip.dk
Avatar billede theselfimages Nybegynder
19. januar 2005 - 12:46 #22
Ahah!.. hvordan tjekker jeg så hvor udsat selve min bærbar er?
Avatar billede theselfimages Nybegynder
29. januar 2005 - 13:20 #23
?
Avatar billede theselfimages Nybegynder
10. februar 2005 - 16:43 #24
Spørgsmålet lukkes