Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
12. januar 2005 - 13:18 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Hvordan kan man sende en besked rundt til alle på netværket?

Hvordan kan man sende en besked rundt til alle på et netværk?
Sådan en lille "Message" som popper op - Altså et lille vindue.
Avatar billede h7iws Nybegynder
12. januar 2005 - 13:21 #1
Kør, Net send * besked
fx. Net send * Hej

* for alle brugere
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. januar 2005 - 13:24 #2
Prøv at kigge på net send:

C:\>net send /?
The syntax of this command is:

NET SEND
{name | * | /DOMAIN[:name] | /USERS} message

Så en meddelelse kunne se sådan ud
net send * "log ud og sluk pc'en"
Avatar billede h7iws Nybegynder
12. januar 2005 - 13:24 #3
elelrs kan du bruge msg * hej
Avatar billede h7iws Nybegynder
12. januar 2005 - 13:28 #4
MSG {brugernavn | sessionsnavn | sessions-id | *} BESKED...

her har du det hele.

    [/SERVER:servernavn] [/TIME:sekunder] [/V] [/W] [meddelelse]

  brugernavn          Identificerer det angivne brugernavn.
  sessionname        Sessionens navn.
  sessions-id        Sessionens id.
  @filnavn            Identificerer en fil, der indeholder en liste over
                      brugernavne,
                      sessionsnavne og sessions-id'er, som meddelelsen skal
                      sendes til.
  *                  Sender meddelelse til alle sessioner på den angivne
                      server.
  /SERVER:servernavn  Server, der skal kontaktes
                      (standardindstillingen er den aktuelle server).
  /TIME:sekunder      Tid, der skal ventes, inden modtager bekræfter
                      meddelelse.
  /V                  Viser oplysninger om de handlinger, der udføres.
  /W                  Venter på svar fra bruger, brugbar med /V.
  meddelelse          Meddelelse, der skal sendes. Hvis der ikke angives en,
                      spørges der efter en meddelelse,
                      eller den læses fra stdin.

Men MSG er kun en funktion i XP og måske de andre NT baserede systemer ...
Smil