Avatar billede ymez Nybegynder
11. januar 2005 - 09:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Farve A3 Multifunktionsmaskine

Er der nogle som kender en farve-laser-multifunktionsmaskine, som også skal kunne tage kunne tage A3, og har indbygget fax. Der findes nok mange af dem på markedet, man er der nogle som kender en til under 20.000,- kr. Og selvfølgelig gør det ikke noget, hvis det er meget under 20.000,- kr.

Jeg har selv kigget lidt på markedet, men synes kun de at enten kan de tage A3, men så er de ikke med farve. Eller også er de med farve, men kan ikke tage A3.
Avatar billede saxtus Nybegynder
11. januar 2005 - 09:26 #1
Hvor meget skal du bruge maskinen??
Var det så ikke nemmere for dig at leace/leje den, så kan du nemlig få en stor maskine.

Der ud over er der også i mange af service aftalerne både toner og service med i den pris du skal betale pr udskrift
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2005 - 09:54 #2
Jeg tror du får svært ved at finde noget til lavpris.

Hvis du vil have MED farve bliver det helt umuligt.

Så en lejeaftale ville jeg også anbefale. Prøv Konica-Minolta, der har nogle fantastiske maskiner. De slår selv på at de er de eneste, der seriøst går efter lave omkostninger - også på lejeaftaler.
Avatar billede ymez Nybegynder
11. januar 2005 - 12:23 #3
Det drejer sig om ca. 5000 print om året.
Kan man leje og betale pr. print?
Kan I anbefale nogle udlejningssteder?
Avatar billede saxtus Nybegynder
11. januar 2005 - 13:35 #4
5000, det var sku ikke mange print.

ellers kan du jo være nødsaget til at købe 2 maskiner.

Ved at den canon maskine vi bruger der hvor jeg arbejder måde kan scanne, maile, faxe og kopiere, men den har så også kostet omkring 85.000 - den samme i farve koster 120.000 eller der omkring. Men det er jo også en stor maskine der tager et par tusinde print om ugen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2005 - 14:56 #5
Ja, 5000 sider er dælemig ikke meget. Brug et trykkeri....

Hvis A3 er kravet, tror jeg du skal satse på 2 maskiner.

1 A3 printer, uden andet end blækprint.
1 A4 multifunktions maskine.

Men A3 Scan er måske også et krav? - så kan man måske finde en A3 scanner.

Uanset hvad, finder du det ikke i én maskine. Det kan simpelthen ikke betale sig at anskaffe en maskine for den smule. Det vil total set koste det vide ud af øjnene pr. print...
Avatar billede ymez Nybegynder
11. marts 2005 - 17:48 #6
svar
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. marts 2005 - 11:34 #7
..og du kunne så ikke bruge vores svar?