Avatar billede farouche Nybegynder
09. januar 2005 - 14:48 Der er 1 løsning

Et lille udtræk.

Hej Alle

Jeg har følgende problem (Simplificeret)

Tabel1: Opgave (Opgaveid, OpgaveNavn)
Tabel2: Regtype (RegtypeId, RegtypeNavn)
Tabel3: OpgaveRegtype (OpgavdId, RegtypeId)  (RelationsTabel)
Tabel4: Reg (RegId, OpgaveId, RegtypeId...)

Nu vil jeg gerne ha' følgende fra ovenstående tabeller.

Givet et OpgaveId 12 f.eks. vil jeg ha':

OpgaveId på alle de opgaver der via RelationsTabellen har alle de RegTyper som OpgaveId: 12 er registreret med i Reg tabellen.

Hvis der f.eks. er oprettet 3 records med opgaveid = 12 hvor RegtypeId er henholdsvis 1,5,7, vil jeg ha OpgaveId på alle de opgaver der findes i OpgaveRegtype med mindst disse tre RegtypeId

Altså select "Alle OpgaveId From Opgave
              Where opgave Har alle RegtypeId in
              (Select Distinct RegtypeId from Reg Were
              opgaveid  = 12"

Jeg kan ikke helt lige greje den, men er den en eller anden venlig sjæl der kan forstå mit volapyk pseudo kode og har et forslag til hvordan det kunne skrues sammen.

På forhånd tak
Avatar billede farouche Nybegynder
09. januar 2005 - 18:30 #1
Har nu løst problemet dog via program kode istedet for SQL, det var lidt nemmere at få til at fungere ordentligt