Avatar billede djmaster Nybegynder
07. januar 2005 - 19:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Powershot a75, ixus 430 eller ixus 30

Jeg har er i et forfærdelig dilemma.

Jeg skal have købt et kamera, og har fundet frem til at jeg vil købe et af disse. De har alle (i mine øjne) fordele og ulemper.

Fordelene:
Powershot a75: billig, tager gode billeder(har jeg læst), og den skulle holde langtid på en ladning batterier (4*AA).

Ixus 430: Burde tage de bedste billeder af disse tre, pæn, god størrelse.

Ixus 30: Det nyeste, mindst, god video funktion.

Ulemper:
Powershot a75: stor, og tung med batterier

Ixus 430: dyrest, dårligste videofunktion

Ixus 30: For lille?, burde være den der tog de dårligste billeder af disse tre.

Jeg har aldrig brugt video før, men vil egentlig bare bruge det som sjov.
Vigtigst er at den tager gode billeder.

Men hvilken skal jeg vælge, har du erfaring med en af disse? Du må meget gerne kommentere på nogle af de fordele og ulemper jeg har opskrevet.

Det var en støøre omgang, håber du fik læst herned og har en kommentar(= 5 eller 10 point, som jeg uddeler på diktatorisk vis :-) )
Avatar billede lonepeter Novice
07. januar 2005 - 20:12 #1
Ikke fordi at jeg skal øge din forviring, men jeg synes alligevel at du skulle overveje at kigge lidt nærmere på Casio´s Exilim EX serie eksempelvis EX-Z40

Da jeg for noget tid siden selv var ude for at købe et kamera var jeg også fra starten indstillet på at købe et Canon men efter min mening får man mget mere for pengene ved Casio´s EXILIM EX serie.

Kameraet har utrolig god batteri kapasitet, tager flotte billeder, har stor skærm og er ganske hurtigt.
Avatar billede bleze Nybegynder
08. januar 2005 - 00:44 #2
Har opgraderet mit Ixus 430 til et Ixus 40... Hvorfor?  Fordi det er mindre, meget hurtigere (starter på 1 sekunder og er klar), gemmer billeder hurtigere, henter billeder hurtigere, video mindst 4 gange så godt, kvalitet på billeder er ca det samme som Ixus 430.

Powershot er en klods i forhold til. Kan godt lide Ixus fordi de er små og lækre, lige til at tage med i lommen, men tager samtidigt kanon flotte billeder.

2499 kr i elgiganten for Ixus 40 er billigt - og så har du 30 dages retur ret!
Avatar billede djmaster Nybegynder
08. januar 2005 - 01:08 #3
Hvad med forskellen på mediet man gemmer på?
Ixus 30/40 er sd kort
Ixus 430 er flash
Noget specielt at lægge mærke til der?
Avatar billede bleze Nybegynder
08. januar 2005 - 11:32 #4
sdkort er meget hurtigere end compactflash og så fylder de mindre->mindre kamera muligt. det er vildt at se forskellen i hastighed mellem 430 og 40.

sandisk laver billige og hurtige sd kort der gemmer/henter med op til 20 mb/sec. fås fra 600-1000 kr for 1 gb
Avatar billede djmaster Nybegynder
09. januar 2005 - 15:35 #5
bleze>>
Hvilket sandisk kort har du?, kan du finde det på www.edbpriser.dk
Har nemlig læst om et kingston sdkort der var for langsom, hvis man optog film i bedste kvalitet. Har du problemer med det?
Avatar billede bleze Nybegynder
09. januar 2005 - 19:09 #6
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104463

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116801

Disse 2 skulle være ok. Jeg har bestilt det dyre af dem som er over dobbelt så hurtigt som de hurtigste ellers. Det andet er helt sikkert fint nok også. Man skal dog huske at formatere kortet en gang i mellem så det ikke bliver fragmented.

Jeg optager i 640x480 i 30 fps uden problemer. Enete problem der er, er at video fylder af h til... Ca 9 min kan du optage på 1 gb i bedste kvalitet
Avatar billede djmaster Nybegynder
16. januar 2005 - 13:16 #7
Ups, jeg har da helt glemt at give point.
Forresten så køber jeg det ixus 40, som du anbefaler, har læst en masse om det, om tror det kan betale sig at tage ixus 30 i stedet for 40