Avatar billede brian_j Nybegynder
06. januar 2005 - 18:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Performance med Navision på SQL server

Er der nogen der ved hvordan Navision performer på en sql server hvis man er f.eks. 50 bruger, 100 bruger, 200 bruger?
Nogle siger at Navision er beregnet for mindre virksomheder med få brugere, mens axapta er for større virksomheder med flere brugere, er der nogen der har erfaring?
Avatar billede dsj Nybegynder
06. januar 2005 - 19:11 #1
I mit professionelle arbejde er jeg stødt på virksomheder med omsætninger i millard-klassen, der anvender Navision med MS SQL, så jeg går ud fra, at det performer acceptabelt.

Jeg er ikke klar over, hvor mange der bruger Axapta, men SAP er i dag mange virksomheders valg.
Avatar billede Syska Mester
06. januar 2005 - 19:33 #2
SAP? sap database?

Hvad er Axapta så?
Avatar billede dsj Nybegynder
06. januar 2005 - 22:49 #3
SAP er et ERP-system på (lige) fod med Navision og Axapta, blot er der tale om forskellige leverandører og forskellige funktionaliteter.
Avatar billede dsj Nybegynder
06. januar 2005 - 22:52 #4
SAP: http://www.sap.com
Axapta: http://www.2020software.com/products/Microsoft_Navision_Axapta.asp

Axapta ejes af Microsoft, hvilket Naivision også gør.
Avatar billede Syska Mester
07. januar 2005 - 07:45 #5
okay, havde bare hørt omkring noget SAP ( aner ikke hvad det står for ) i forbindelse med MySQL, men nu er jeg så bliver lidt klogere, det dør man jo ikke af
Avatar billede dsj Nybegynder
07. januar 2005 - 11:13 #6
SAP har også indgået en eller anden form for samarbejde med MySQL, hvilket SAP vidst nok har fået en database ud af, der dog langt fra ligner MySQL.

Min viden omkring de fleste ERP-systemer er ret overfladisk, så jeg kan ikke give så megen detaljeret information...
Avatar billede brian_j Nybegynder
10. januar 2005 - 12:27 #7
Tak for svaret.