Avatar billede jkwjdk Nybegynder
05. januar 2005 - 22:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vedr. køb af grafikkort

Hej ....

Jeg er ved og købe nyt grafikkort og har kig på et Radeon X800 XT

men der er 3 forskellige et der slutter på Detail salg et der hedder PL tilsidst og et der hedder VIVO, hvad for et skal man vælge¿¿¿

plus hvad er RAMDAC clockhastighed¿¿ kan se den der hedder Detail salg har højst RAMDAC clockhastighed (500mHz) hvor de andre er på 400mHz, men tilgengæld har den der hedder PL en højer Hukommelse, clock hastighed 1.12. Hvad skal jeg vælge og hvor stor betydning har de 100mHz der er i forskel på RAMDAC clockhastigheden på de 2 kort
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
05. januar 2005 - 22:41 #1
VIVO står i hvertfald for videoInVideoOut
Avatar billede c-holst Novice
05. januar 2005 - 23:03 #2
kunne du ikke lige linke til de tre kort, så er det lidt nemmere for os at rådgive dig
Avatar billede jkwjdk Nybegynder
06. januar 2005 - 01:49 #3
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116736 (Club-3D Radeon X800 XT (Detailsalg)

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92075 (Club-3D Radeon X800XT PL)

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101658 (Club-3D Radeon X800XT ViVo)

De skulle være her.....
Avatar billede re-flex Nybegynder
06. januar 2005 - 13:40 #4
Club3D Radeon X800XT VIVO køre på PCI Express 16x, så dit bundkort skal understøtte denne standard, hvis du vil benytte det.

Club3D Radeon X800XT PL har en benytter GDDR3 ligesom: Club3D Radeon X800 XT (Detailsalg, men hvis du ser under RAM, så står der, at RAM'en kører 1,12GHz istedet for 1GHz.

Nu ved jeg ikke hvor meget du hænger dig i detaljer, men jeg tror næppe at de sidste 120MHz, vil gøre den helt store forskel. Jeg ville i dette tilfælde vælge Club3D Radeon X800 XT (Detailsalg).

Informationen som lagres i et grafikkort er digitalt. Men da skærmen ikke er digital, skal dette information som er lagret i grafikkortet, konverteres til analog. Det er dette som RAMDAC'en gør. Des højere RAMDAC'en er des bedre er billedkvaliteten og des højere opdateringshastighed kan du køre. RAMDAC'en afgør også hvor høj en opløsning du kan køre med og hvor mange farver du kan se. Men, dette afhænger selvfølgelig også af din skærm.
Avatar billede che0ps Nybegynder
06. januar 2005 - 14:05 #5
(Detailsalg) har en clock på 475 MHz og 1ghz på rammene og er AGP X8
PL-> kører 1.12 GHz på rammene
ViVo'et er det PCI-Express så det skal du altså have i din maskine for at kunne bruge det.. samme hastighed som detailet på coren..

hvis du endelig vil op og give de priser systes jeg næsten du skulle invistere i X800XT Platinum Edition, noget der undre mig er at PL har samme clock som PE, tror at det PL er et Flashet XT - XT PE, men ik helt sikker..
men ja.. hvis ikke du er ude efter at give så meget og få nogenlunde den samme ydelse skal du have et 6800GT (Leadtek)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97669
Test:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/11/07/3704247
PCI-E og PCX er det samme og det er PCI-Express
Avatar billede jkwjdk Nybegynder
06. januar 2005 - 19:36 #6
Jamen det er jo grimt......
Avatar billede che0ps Nybegynder
07. januar 2005 - 13:21 #7
Hmm.. hva er nu grimt ? de der 6800GT yder godt hvis det er det ;) skal selv have et her næst md..
Avatar billede jkwjdk Nybegynder
10. januar 2005 - 01:20 #8
Jamen jeg har bestilt et kort nu, men jeg ved ik helt hvad vi gør med point.......Men mange tak for hjælpen.....Iøvrigt købte jeg den her (Club-3D Radeon X800 XT (Detailsalg).....Håber den er nice
Avatar billede c-holst Novice
10. januar 2005 - 08:38 #9
bed dem du vil give point om at lægge et svar ind.
Avatar billede jkwjdk Nybegynder
21. januar 2005 - 07:44 #10
heii