Avatar billede punnishment Nybegynder
05. januar 2005 - 17:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Markedet for webbaseret online spil og chat

Hvordan ser markedet for online webbaserede spil- (multiplayer) og chatløsninger ud i Danmark - og i verden for den sags skyld?
Jeg tænker primært om det er et eftertragtet marked og om det er et marked med økonomisk potentiale?
Gider folk bruge tid på webbaserede løsninger når de nu kan få et program/spil hvis kvalitet mindst er 100 x bedre?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2005 - 17:51 #1
Ja hvis de er gratis/ekstremt billige og der er nogle at spille med/mod.
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. januar 2005 - 19:04 #2
ja det største problem er at få opbygget et antal spillere som altid er der inde, altså sørge for der siddder folk og spiller altid, ingen gider spille på en side hvor der sidder 2 andre og de spiller mod hinanden.
Avatar billede beorn Nybegynder
05. januar 2005 - 19:07 #3
se bare på www.swirve.com som har en hel del tekst baseret "strategi" spil kørende. de har på f.eks. utopia 60.000+ spillere fra hele verden og det er rent tekstbaseret strategi spil
Avatar billede punnishment Nybegynder
05. januar 2005 - 19:22 #4
dvs. folk faktisk er interesseret i sådan nogle spil.
Hvad med økonomien?
- Findes der reklamer i spillene?
- Er spillene attraktive for annoncørene?
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. januar 2005 - 19:23 #5
ja der er et stort marked for disse spil og mange sidder tit på skoler og lign og spiller dem.

Jeg ved ikke så meget om der er penge i det, men du kunne gå ind på www.gratisting.dk vælge spil/film oppe i toppen, og så vise de mest atractive spil, og på den måde få en indsigt i hvilke slags spil der er mest atraktive i danmark, og kigge dem igennem for at se om der er reklamer i dissse.
Avatar billede mat Nybegynder
05. januar 2005 - 19:29 #6
Tjek spil.tv2.dk
Tjek netstationen eller hundeparken.

Jeg vil skyde på at der er et marked for annoncer på det område? :)
Avatar billede punnishment Nybegynder
19. januar 2005 - 18:07 #7
er der nogle der kender til sådanne online multiplayer spil i danmark?
Avatar billede punnishment Nybegynder
15. april 2005 - 14:05 #8
Kan i (triple-x og beorn) ikke lige lægge et svar, så jeg kan lukke tråden
Avatar billede triple-x Nybegynder
15. april 2005 - 14:15 #9
jeg kan ihvertfald godt :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
15. april 2005 - 14:15 #10
hvad fandt du foresten ud af?
Avatar billede punnishment Nybegynder
15. april 2005 - 14:18 #11
egentlig ikke særlig meget, men jeg prøver stadig at få lavet sådan en service.

Hvis det er noget du har interesse i, vil jeg da gerne høre nærmere fra dig, da jeg godt kunne bruge noget hjælp.
Avatar billede triple-x Nybegynder
15. april 2005 - 14:21 #12
jeg har desværre ikke tiden til det, men vil ønske dig al held og lykke, prøv evt at søge en partner her i kategorien e-løsninger eller på www.startfirma.dk