Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. januar 2005 - 11:31 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Er kaspersky Antihacker en ok software firewall?

Vil gerne lige høre hvad folk syntes om dette produkt - kaspersky Antihacker
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. januar 2005 - 12:24 #1
kaspersky Antihacker er et ret spændende projekt, der faktisk er løftet en niveau over 1. generations personlige firewalls som zonealarm og sygate.

Disse 2. generations (mit eget udtryk) arbejder med forskellige teknologier for at forbedre sikkerheder, og de er alle sammen lidt hemmelighedsfulde om hvad præcist de gør.

kaspersky Antihacker arbejder tilsyneladende med en kombination af lidt applikations level filtrering og noget intrution prevention system indbygget. Hvor meget og hvor fuldt dette er implementeret er svært at afgøre når man ikke får lov at komme ind i maven på dyret.

kaspersky Antihacker, Bitguard (der nu vist hedder Netop Desktop Firewall, sammen med Outpost i de kommende udgaver, er bestemt på min observationsliste, og noget af det software jeg investere i professionelt for at kunne teste og reverse engineere på
Avatar billede langbein Nybegynder
04. januar 2005 - 23:20 #2
Må tilstå at jeg ikke har testet den, men ut fra de anmeldelser som ligger ute på nettet så ser det jo ikke ut til å være noen grunn til å fraråde den. Kunne faktisk godt tenke meg teste, for den ser ut til å ha en del positive sider. Kan ikke se noe umiddelbart som tyder på at den fungerer prinsippielt sett særlig annerledes enn andre personal firewalls av liknende type (Og det vil vel i praksis si godt nok.)

http://reviews-zdnet.com.com/Kaspersky_Anti_Hacker/4514-3513_16-20814684.html
http://www.snapfiles.com/get/kanithacker.html
http://fileforum.betanews.com/detail/Kaspersky_AntiHacker/1063143489/1
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. januar 2005 - 08:29 #4
ja, jeg må sige at jeg kun har positivt at sige om produktet. Det virker lidt mere professionelt end f.eks. ZoneAlarm. Men ville lige høre om andres mening - Da jeg ikke har hørt om programmet, før jeg for et par uger siden stødte på det.

Jeg havde på et tidspunkt både Zonealarm og Kaspersky installeret. Jeg checkede på et tidspunkt begge for at se hvormeget der var blokket. På zonealarm var der 5 high risk men kaspersky 0. Hvis Zonealarm er først installeret er det så den firewall der først blokerer, og dermed er årsag til at Kaspersky viste 0 ?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
07. januar 2005 - 08:39 #5
Takker for svar