Avatar billede alanius Nybegynder
03. januar 2005 - 21:44 Der er 7 kommentarer

VHS til DVD

Jeg har købt et tv-kort og en adapter, så jeg kan sætte min VHS-videomaskine til computeren. Nu var planen så at svide de gamle bånd over på dvd-skiver. Men der er ikke hul igennem, jeg får kun en "gennemsigtig" blå skærm med angivelsen "live..".

For god ordens skyld: Der ER bånd i videoen, lortet kører, og adapteren HAR jeg eksperimenteret rigeligt med!

Hvilke indstillinger skal man være særligt agtpågivende overfor, og hvordan?

Med venlig hilsen
Allan Ødum
www.alanius.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2005 - 21:49 #1
Links der ikke har noget med spørgsmålet at gøre hører ifølge reglerne ikke hjemme i et spørgsmål - bare lige for god ordens skyld :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. januar 2005 - 22:10 #2
adapter ? Hvilken slags?
Jeg brugte i første omgang også en tilfældig SCART til SVHS stik/ledning mem også med "gennemsigtig" blå skærm - jeg skulle flytte nogle poter i scart stikket til at have fat i VHS'ens output istedet for input...
Avatar billede alanius Nybegynder
03. januar 2005 - 22:20 #3
Min adapter har en kontakt, som kan skifte mellem out- og input. Har prøvet at skifte rundt og eksperimentere, men uden held. Det MÅ være et opsætnings-problem, tror jeg.

Mvh.
Allan Ødum
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. januar 2005 - 22:24 #4
Hvilket tv-kort ?
Avatar billede alanius Nybegynder
03. januar 2005 - 22:36 #5
MSI
Realtime MPEG-4 Encoding support PCI TV-Tuner Card
Master TV@nywhere
Silocon Tuner + CX881/CX883 Decoder + Stereo Support + FM Radio + Remote Controller + TV@nywhere Software
Made in Taiwan
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. januar 2005 - 22:46 #6
Jeg kender ikke kortet/softwaren - men som du selv er inde på så et opsætnings problem mht INPUT select ?
Avatar billede alanius Nybegynder
03. januar 2005 - 23:08 #7
Der er en del forskellige valgmuligheder, når jeg vil søge på kanaler. Har naturligvis prøvet en god del intuitive muligheder og lige så mange tilfældige... Hvordan ser andres opsætning ud? Der må vel være nogen, for hvem det er lykkes..