Avatar billede element5 Nybegynder
03. januar 2005 - 20:51 Der er 9 kommentarer

gameport i bios

hej ville gerne vide hvordan man slår sin gameport til i bios
har prøvet at loade default setup men der skete ingenting

håber i kan hjælpe
Avatar billede element5 Nybegynder
03. januar 2005 - 20:52 #1
det er selfølgelig lydkortets gameport jeg snakker om
Avatar billede serverservice Praktikant
03. januar 2005 - 21:14 #2
Hvis ellers dit styresystem har fundet lydkortet skal du bare installere den rigtige driver . du kan ev.t søge den med everest http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5     Everest
Avatar billede element5 Nybegynder
05. januar 2005 - 21:32 #3
jamen den fandt ingenting i bios

da jeg loadede default setup skete der ingenting, og lampen pa toweret som plejer at lyse når computeren tænker, lyste ikke

hvordan kan jeg se om lydkortet er fundet?
Avatar billede serverservice Praktikant
05. januar 2005 - 22:43 #4
Hvis du ikke har disabled plug and play i bios - skal du bare installere det som du plejer - Når windows finder nyt hardware starter den plug & play hardware guiden og du får lov at specificere dine driverfiler ved at browse til dem.

Se i system- enhedshåntering - hvad der står udfor dit lydkort - "sound video & game controller" her ser du om dit lydkort er fundet.
Se så i everest under: Audio - pci/pnp audio ? hvad er det rigtige navn.
Avatar billede serverservice Praktikant
30. januar 2005 - 13:56 #5
fandt du den rigtige driver ? ellers se i everest på navnet på lydkortet
Avatar billede element5 Nybegynder
30. januar 2005 - 19:15 #6
har fundet driveren har du et råd til en hurtig test jeg kan køre for at finde ud af om gameporten virker?
Avatar billede serverservice Praktikant
30. januar 2005 - 19:47 #7
tilslut dit joystik og opsæt det fra kontrolpanel , der er også en test fane hvor du kan teste det
Avatar billede element5 Nybegynder
30. januar 2005 - 23:30 #8
der er ikke noget nogen indgang i gameporten der passer til mit joystick hvordan bruger man den der test fane?
Avatar billede element5 Nybegynder
31. januar 2005 - 12:05 #9
fandt ud af at der var stik til keyboardet i gameporten prøver det lige i løbet af ugen