Avatar billede xbla Nybegynder
02. januar 2005 - 02:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

multikort læser i XP

Haves :  kortlæser af mærket Equip  USB 1.1 6/1 card
reader/writer.
Jeg kan godt installere kortlæser i winxp, så den optræder som ekstra drev under " denne computer".
Jeg kan også se jpg. filerne fra mit HP kamera på F drevet ( kortlæser). Men jeg kan ikke kopiere billeder fra SD kort til pc via kortlæser . (ok når jeg overfører billeder direkte fra kamera via usb). Når jeg prøver at åbne kortet i stifinder , kommer meddelelsen " indsæt disk i F . Drev" - kortet kan kun åbnes som "bærbar medieenhed". Det er muligt at slette og omdøbe filerne på SD kortet når det sidder i kortlæseren , men ikke kopiere dem over på pc. Jeg har prøvet at anvende driver i XP som manual anbefaler. Jeg har også prøvet at anvende medfølgende driver. Endelig har jeg prøvet at opdatere drivere til USB o.a  på bundkort.(afinstallering af kortlæser+drivere og genstarte er også prøvet). I følge "enhedshåndtering" og andre diagnosticeringsprogrammer, virker kortlæseren korrekt, så jeg er lidt på herrens mark.

Bundkort: ASROCK K7VM2
Kamera : HP 635
System WinXP Home sp2.
SD kort: Kingston 128 mb
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2005 - 13:24 #1
kan du have rodet med noget i tjenester, fx deaktiveret en tjeneste der har noget med det at gøre.
kig i kontrolpanel>administration>tjenester om de tjenester der har noget med chipkort at gøre er aktiverede

Med de ting du har prøvet, kunne du også kigge lidt her: en repair
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
forbered dig godt for et godt resultat
Avatar billede xbla Nybegynder
02. januar 2005 - 19:41 #2
Jeg har aktiveret alt vedrørende chipkort, flytbare lagerenheder osv.
Såh - hva' gør man så?
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2005 - 20:15 #3
prøv en repair, hvis du har mod på det. Giver sjældent nogen problemer
Avatar billede xbla Nybegynder
03. januar 2005 - 13:13 #4
Jeg har fulgt dine råd: først tjekkede jeg "tjenester" for at se om det hjalp, det var først da jeg instalerede xp igenn at det virkede.
Nu kommer kortlæser frem når jeg anbringer kortet i den og guiden til overførsel af billeder går igang automatisk.
- og sådan kan man altså bruge 3 dage i julen...

Tak for hjælpen - 100 fortjente point til dig
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2005 - 15:00 #5
det lyder som en god beskæftigelse.
reinstallerede du eller klarede du sagen med en repair(som jo godt kan bevare nogle også dårlige indstillinger)
Avatar billede xbla Nybegynder
04. januar 2005 - 12:13 #6
jeg foretog en "repair"
Avatar billede xbla Nybegynder
04. januar 2005 - 12:20 #7
Jeg håber du har fået dine points, denne side mangler en del i brugervenlighed når man skal tildele point - eller også er det bare mig der helt debil.
Avatar billede c-holst Novice
04. januar 2005 - 12:55 #8
takker for pointene
http://www.ebruger.dk/faq/