Avatar billede bigviking Nybegynder
01. januar 2005 - 14:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort skal jeg vælge

Hvilke 10-15 grafikkort er bedst (State of the art) når det ikke skal anvendes til spil, men alene til kontorprogrammer, noget grafik, men ikke CD CAM.
På forhånd tak!
Avatar billede c-holst Novice
01. januar 2005 - 14:47 #1
Lidt fakta kunne være rart.

Hvad er dit prisniveau
HVilke tilsluningsmuligheder vil du have(vga dvi, svidio in/out)
Passiv køling?
nogen mærkepræferencer
Avatar billede bigviking Nybegynder
01. januar 2005 - 15:36 #2
Jeg beklager at de yderligere data ikke kom med (dårlig "paste")....her kommer de:

- AGP 4 vil gøre at jeg ikke skal skifte bundkort
- AGP 8 eller PCI-Express vil gøre det nødvendigt at skifte "hele" PC'en, men er en mulighed.
- VGA og DVI, samt evt. TV Out er krævet
- Hastighed og farvegengivelse skal være i top
- Pris ikke afgørende

Håber det hjælper!
Avatar billede egidiussen Nybegynder
01. januar 2005 - 16:17 #3
Hejsa
Du kan evt finde information her:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/11/07/3704247
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 17:55 #4
PCI-Express er da totalt overkill til kontor programmer.

Tag et 9600pro til en lille 1000 kr seddel, det vil dække alle dine behov
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 17:56 #5
Avatar billede peterjs Nybegynder
02. januar 2005 - 02:26 #6
Eller et af de tunge som f.eks Matrox Parhelia som kører AGP 4x

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18818

Det kører 32-bit farve mod 9600Pro 24-bit farve
Avatar billede freehelp Praktikant
16. januar 2005 - 11:08 #7
Mon ikke snart man kunne forvente feedback fra opretteren af dette spørgsmål, så vi kan finde en løsning - eller få lukket spørgsmålet igen!
Avatar billede bigviking Nybegynder
31. januar 2005 - 07:56 #8
Matrox kortet er selvfølgelig næste det ultimative, men jeg kan slet ikke udnytte det, og da jeg har tømt tegnebogen på 14 dages ferie, så bliver det et billigere alternativ.

Jeg beklager at den tømte tegnebog helt har fået mig til at glemme, og derfor fortjener jeg til fulde "freehelp"'s øf.

Hvordan får jeg så givet freehelp det lille antal point?
Avatar billede bigviking Nybegynder
31. januar 2005 - 07:58 #9
Ups!
Det var vist ikke rigtigt......jeg opretter gerne en anden, så freehelp får point.