Avatar billede skwat Praktikant
31. december 2004 - 12:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forskel på STORE og små bogstaver

Hejsa,

Jeg har en SQL server som pludselig er begyndt at se store og små bogstaver forskelligt, når det kommer til variabler og felt navne. dvs. @Dato != @DaTo

Er der nogen der har en ide om hvilken parameter det er nogen har pillet ved.
Avatar billede trer Nybegynder
01. januar 2005 - 15:08 #1
Du har oprettet en database med CASE SENSITIV fremfor CASE INSENSITIV - check i Books Online under "Collation"

Højreklik på din database i Enterprise Manager og vælg Properties, så kan du se hvad databasen er oprettet med (=default for alle tabeller).

Tag properties på de enkelte tabeller - så kan du se hvad de er oprettet med.  Du kan sætte forskellig collation helt ned på kolonne niveau - men når det rammer dine SP'er, så er det typisk på databaseniveau den er sat forkert.

Eneste rigtige måde at ændre det på er ved at eksportere alle data fra databasen til en anden hvor collation er sat korrekt. Hvis man blot ændrer collation på et objekt, så rekonverteres data ikke.
Avatar billede skwat Praktikant
01. januar 2005 - 19:20 #2
trer, mit problem ligger ikke i dataerne, men i structuren
hvis jeg siger 'a'='A' i min enterprise manneger, så returneres true.
btw, man kan issue en ALTER DATABASE MyDatabase COLLATE French_CI_AS
Avatar billede trer Nybegynder
01. januar 2005 - 20:34 #3
Check collation på syscomments og de andre systemtabeller.

Dernæst - at ændre collation med en alter database konverterer ikke eksisterende data, desværre. Men en alter kan muligvis påvirke parsning af objektnavne direkte.
Avatar billede skwat Praktikant
04. januar 2005 - 22:56 #4
Jeg fatter ikke en skid.

Jeg har gennemgået sys* samt kigget på master databasen, men jeg kan ikke se noget der kan pege i den retning. Hvis jeg køre en backup og restore ind i en test database(på samme server) så forsvinder problemet.
Avatar billede trer Nybegynder
04. januar 2005 - 23:32 #5
Hmm - jeg tror heller ikke jeg kan være til nogen hjælp her. Eneste tilfælde hvor pasrning af sql bliver case-sensitiv (som jeg kender til) er når systemtabeller er med CS fremfor CI.

Spøjst problem, men tillykke med at du har fundet en måde at omgå det på.
Avatar billede skwat Praktikant
05. januar 2005 - 15:35 #6
Ja, og fedt at den stor i Finland.

Men jeg vil gerne give dig point, for din hjælp.
Avatar billede trer Nybegynder
05. januar 2005 - 22:25 #7
Points? Tak, men nej tak. Ikke når jeg ikke kunne levere en løsning der fungerede.

Men du må gerne smide en besked her hvis du en dag finder ud af hvad problemet skyldes og hvordan det løses korrekt. Jeg er faktisk nysgerrig...
Avatar billede skwat Praktikant
05. januar 2005 - 22:50 #8
Jeg tror ikke jeg løser det, problemet er så stort nu, at jeg må lave en ny database. Desværre!