Avatar billede mr.malmros Juniormester
30. december 2004 - 00:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Spøgelser på Eksperten.dk

Hej. Jeg er stor bruger af eksperten.dk og glad for det, men jeg synes at her er en del spøgelses spørgsmål, altså spørgsmål uden aktivitet i flere år.
Var det måske ikke set i lyset af dette muligt at lave en automatisk lukning af spørgsmål uden aktivitet?
Eventuelt man kunne oprette en status for "skjult", altså når der ikke har været aktvitet i eksempelvis en måned, at spørgsmålet bliver skjult i et stykke tid og med mindre at brugeren der har oprettet det aktivere det igen vil det blive slettet?
Det er bare et forslag til et ellers velfungerende system!

MVH. Gulle

Godt nytår!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. december 2004 - 00:42 #1
"automatisk lukning" har været oppe at vende en del gange.. der sættes samme spørgsmålstegn hver eneste gang:

Hvem skal have pointsne, når der er 1 eller flere personer der har svaret?
Hvem skal afgøre, om der overhovedet skal uddeles points / er nogle brugbare svar?

Osv..
Avatar billede hataffrugt Nybegynder
30. december 2004 - 00:59 #2
hmm... lyder underligt at lige point skulle være den faktor der skulle gøre at et velfungerende system ikke skulle kunne udvikles i den bedre retning.

hvor svært kan det være ? hvis der ikke er nogen bruger/aktivitet til at uddele pointene, er der ingen der får, efter en vis periode må man antage at brugeren ikke vender tilbage, og derved ingen point til de der har svaret nødagtig som hvis brugeren ikke kom tilbage, derved kan spm vel blot lukkes som intet var hent.

nå det var vist ikke det spm.'et skulle handle om ;O)

men vil mene at det stadig er en god ide...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. december 2004 - 01:09 #3
Pointsystemet er en del af Eksperten.
Jeg kom i den situation, hvor jeg ville give en bruger nogle points tilbage (gav mig for mange).. så jeg oprettede et spm til ham..

Efter lidt mere end 1 år, lægger han et svar.. ifølge disse "regler" ville jeg vel få pointsne igen..
Avatar billede hataffrugt Nybegynder
30. december 2004 - 01:15 #4
fair nok... hvis folk mener at pointene som er en del af eksperten ja... skal gå forud for de primære eksperten står for nemlig at hjælpe hinanden... så er det jo en fed ide at lade dem stå åbne...

men hvis vi vender den om og ser på det primære, at hjælpe hinanden, er det da dybt useriøst at lade alle de spm. stå åbne, men aner jo snart ikke hvem der søger hjælp eller ej, om man spilder sin tid eller ?

men det er selvfølgelig en dråbe i havet for at gøre det nemmere at hjælpe folk. halvdelen af de spm. der er her er enten ikke besvarede eller brugbare for andre og derved irellevante ved en evt. søgning, så der er lang vej til at dette bliver helt optimalt.

nå men vil ikke bruge min nat på en diskusion om dette da det sansynligvis ikke hjælper en hat alligevel

kan i hygge og have et godt nytår når i kommer dertil ;O)
Avatar billede zarthax Nybegynder
13. januar 2005 - 23:47 #5
bedre sent end aldrig... hæhæ

Pointsystemet er, som nævnt, en del af eksperten som aldrig vil/skal forsvinde.
Åbne spørgsmål uden accepterede svar, har, som også er nævnt, været et stort problem længe.
Løningen kunne være at spørger straffer sig selv ved at undlade at acceptere korrekte svar.
altså: bruger #1 sætter 30 point på sit indlæg, men "glemmer" at acceptere svarene. Der går nu 30 dage, (dage=antallet af udlovet point) og bruger #1 har ikke svaret endnu. Denne får så en E-mail fra E, om at bruger #1 har X dage til at afslutte tråden, ellers vil der blive givet 30 point til hvert svar der er lagt i tråden.
Dette kan blive en dyr bekostning....
Der er dog lnogle ulemper:
Svar som "bøh!!" vil modtage 30 point, uberettiget.
pointstatus kan komme i minus, hvilket er noget seriøst bæ hvis bruger lukker kontoen. men igen, kontoen kan måske ikke lukkes før pointstatus er=0 ??
(får man ikke stadig point for hver dag man er tilmeldt E ??)

//zarthax der funderer//
Avatar billede mr.malmros Juniormester
01. februar 2005 - 21:47 #6
Kunne brugere som opdager døde spørgsmål som dette http://www.eksperten.dk/spm/431496
ikke anmelde til en admin som kan lukke det?
Avatar billede dmcn Praktikant
01. februar 2005 - 21:52 #7
xxqullexx : Vis mig venligst et punkt i regelsættet (www.exp.dk/regler.phtml), hvor der står, at det ikke er tilladt at efterlade spørgsmål åbne. :)
Avatar billede mr.malmros Juniormester
02. februar 2005 - 15:14 #8
:D Ups... den bliver svær... grunden til hele denne debat er nu egentlig mest at det er lidt irreterende for mig at søge i databasen og ikke vide om de informationer jeg finder nu engang rent faktisk virker. Det er jo optil brugeren der stillede spørgsmålet at acceptere og godkende de råd der står rent faktisk også virker. Men, det kunne være at jeg skulle sætte eksempel ved at lukke dette spørgsmål nu. :D
Avatar billede dmcn Praktikant
02. februar 2005 - 15:36 #9
Det er et kendt og gennemdiskuteret problem, og vi havde møde med admin/IDG i weekenden, hvor vi netop talte om dette emne (blandt flere andre). Løsningen vil jeg ikke komme ind på, men den skulle gerne blive implementeret indenfor overskuelig fremtid (med tidligere tiders udviklingstid kan det være alt fra en uge til fem år - vi lover intet). ;)
Avatar billede mr.malmros Juniormester
02. februar 2005 - 22:00 #10
Det er jo heller ikke fordi at jeg brokker mig, og jeg ved godt at i selvfølgelig har tænkt meget mere over det end jeg selv har. :)