Avatar billede falch Nybegynder
29. december 2004 - 18:04 Der er 7 kommentarer

Windos server 2003

Har et lille problem

Har prøvet at lege lidt med noget server 2003. Men er blevet en smule lost. Kan finde ud af at opsætte en ftpserver men så slutter det også der.

Det jeg skal have sat op er blandt andet mailserver samt få lavet noget domæne på denne server.

Jeg kræver ikke at i skal give mig en udførelig instruktion i hvordn man gør(selvom det ville være rart :-)  )

jeg mangler nogle hjemmesider eller evt nogle bøger der forklarer hvordan man skal gøre!!!!!

håber der sider nogen derude der kan hjælpe!
Avatar billede petan Nybegynder
29. december 2004 - 18:08 #1
Har selv brugt denne guide: http://learn.boxedout.com/diy.html

Det skal dog bemærkes, at det er til Apache, mySql og php på Windows.

Beskrivelsen er meget fyldestgørende!
Avatar billede petan Nybegynder
29. december 2004 - 18:09 #2
Den tager udgangspunkt i en gratis mail-server der hedder hMailserver.
Avatar billede falch Nybegynder
29. december 2004 - 18:13 #3
Er jeg helt lost eller er de ting man skal bruge ikke indbygget i windows. Hvis de er vil jeg helst bruge disse.

Har prøvet at kigge på diverse Microsoft hjemmesider men kan ikke rigtg hitte noget der
Avatar billede petan Nybegynder
29. december 2004 - 18:21 #4
Under IIS er der smtp. Såvidt jeg ved er dette inkluderet så man kan sende mails fra websider der kører på IIS, og der ligger ikke nogen komplet mailserver under IIS. (tager jeg fejl?)
Avatar billede petan Nybegynder
29. december 2004 - 18:56 #5
Der findes en del forskellige mailservere til Windows, f.eks.:
MDaemon
Kerio
ArGoSoft

Jeg anbefalede hMailserver(hMailserver.com) fordi den er gratis, og fordi jeg selv har god erfaring med den.

Her er et svar, såfremt du kan bruge mit input.
Avatar billede falch Nybegynder
30. december 2004 - 12:26 #6
Man burde kunne bruge server 2003 udelukkende via Exchange server, og det er dette jeg skal bruge bog hjemmeside hjælpe til!!!
Avatar billede petan Nybegynder
30. december 2004 - 14:14 #7
Du kan godt installere Microsoft Exchange server 2003 på din server, men det er ikke helt billigt. Prisen hos Zitech er kr. 65.000 inkl. moms og med 25 licenser. http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=142944