Avatar billede jimjimjam Nybegynder
28. december 2004 - 23:21 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Hvor på bundkortet sider power?

http://www.fgi-france.com/down_fot/high_def/shuttle/mv43n.jpg

Jeg sidder med det bundkort her! Jeg skal ha den tændt, men hvor er det lige jeg skal tænde den henne?

Har ikke Manualen - Det drejer sig om et Shuttle MV43N.

Hurtig hjælp :)
Avatar billede nopsen Ekspert
28. december 2004 - 23:31 #1
du kan hente manualen her:
ftp://ftp.shuttle.com/
klik på mappen manuals, derefter mappen en og så scroller du ned til mv43n.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
28. december 2004 - 23:46 #2
Har hentet manualen! Men kan ikke lige se ud fra den hvor den skal være.

Hvis der evt. er en der kan markere hvor her: http://www.fgi-france.com/down_fot/high_def/shuttle/mv43n.jpg
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
28. december 2004 - 23:52 #3
come on!
Avatar billede nopsen Ekspert
28. december 2004 - 23:54 #4
rolig nu, skal lige hente manualen så jeg kan vise det.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
28. december 2004 - 23:55 #5
Kanont :) TAk jeg er nemlig liiidt desperat
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:00 #6
åben din manual, gå til step 6 på side 18, der er det tydeligt markeret.
det er den som hedder panel 2 og den skal sidde i den der hedder PW_BN
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:01 #7
panel 2 sidder nede i bunden i midten på det billede du har.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. december 2004 - 00:05 #8
Jeg forøger lige point hvis du kan fortælle mig hvordan den skal være jumpet til DDR ram.. For jeg kan ikke få den til at vise noget skærm billede! Og har fået avide man skal rode med jumperne..?
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:15 #9
ja det er den der sidder mellem ram soklerne, den hedder jp1, det står på side 30 i manualen hvordan den skal sidde.
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:19 #10
så vidt jeg kan se, skal jumperen pilles af for at køre med ddr.
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:19 #11
sorry jeg mener den skal sidde i
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:21 #12
og på side 28 kan du se jumperen til cpu og hvordan den skal stå for at køre 100 eller 133 mhz
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. december 2004 - 00:25 #13
hvad for en manual har du?
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:32 #14
den til MV43N
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. december 2004 - 00:34 #15
Fatter desværre hat af det der.. :( Skal jeg tage alle jumperne af?
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:34 #16
ja det var side 29 med cpu'en istedet, hvis det er det du mener
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. december 2004 - 00:35 #17
Nej til det med DDR rammene! Hvad skal jeg lige gøre?
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:37 #18
er det jumperen til ddr du mener?
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. december 2004 - 00:38 #19
ja
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:40 #20
som jeg kan se det skal den lille der er imellem ramstængerne tages af, på den store skal alle sidde i.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. december 2004 - 00:48 #21
Jeg har prøvet at fjerne ALLE jumperne nu! Det virker ik
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. december 2004 - 00:50 #22
Jeg kan ikke komme ind på den ftp, så måske er det derfor jeg ik helt forstår hvad du mener! JEg sidder nemlig med den forkerte manual sidder med mv43vn v8.1
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:52 #23
jamen det skulle du ikke, du skal kun tage den lille ud, altså den der hedder jp1, vist med rød jumper mellem ram soklerne på det billede du postede i starten.
på den store med alle jumperne der går langs ram soklerne skal du lade alle sidde i.
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:53 #24
ok men ud fra det jeg lige skrev, kan du så finde ud af det?
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:54 #25
har du hevet samtlige jumpere på hele kortet af?
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. december 2004 - 00:54 #26
jeg venter lige til jeg kan hente manualen! Der står at ftpén er nede her :S
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:58 #27
ja det er nemmere, så burde du også kunne se hvad jeg mener.
kan desværre ikke maile den til dig, den fylder 28 mb.
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 00:58 #28
fjern den sidste skråstreg i urlen, så skulle du kunne komme ind
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. december 2004 - 01:08 #29
Nok mærkeligt... :S Men kan du ikke tegne i paint hvordan det skal se ud?
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 01:15 #30
det er ikke så nemt, du burde kunne gøre det efter den forklaring jeg har givet.
prøv at kigge på det billede af bundkortet du har postet i dit spørgsmål.
mellem ram soklerne, næsten henne ved de hvide tap-holdere til højre er der en rød jumper, den hedder jp1 (står med små bogstaver ved siden af den)den skal du pille ud.
langs med ram soklerne sidder der en masse jumpere på stribe lige op af hinanden, de skal alle blive siddende i.
så kører den DDR
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. december 2004 - 01:17 #31
kan jeg få lov at kontakte dig via msn :)
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 01:19 #32
jeg bruger ikke msn desværre
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. december 2004 - 01:21 #33
Damn også! Jeg skriver imorgen! Håber virkelig på at få det her til at virke. For hvis du mener der skal være jumper på alle de sokler der, så er der ikke nok jumpers! Undrer mig!
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 01:25 #34
ok men hent manualen, så kan du meget bedre se hvad jeg mener, jeg kan næsten ikke forklare det bedre.
hvis der evt mangler jumpere må du ha fat i nogen, jeg kan se at der skal sidde 10 stk på række.