Avatar billede friisi Nybegynder
28. december 2004 - 15:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CMS-system med PHP

Hey,

Potterworld.dk er Danmarks største Harry Potter side, - den er pt. kodet i ASP. Indtil juleaften var en mand ved navn Kim ejer for den, men han mistede entuasiasmen, (den kraftige updatering der skulle laves fik han aldrig taget sig sammen til) - og overdrog siden til mig, eftersom jeg havde været skribent på den i flere år, og bidraget meget til samme.
Han rådede mig til at skifte det sprog, siden var lavet i (ASP) -- til PHP.

Nu forholder det sig desværre sådan, at jeg ikke ved en hat om hverken PHP eller ASP; Så har overvejet at begynde at bruge et CMS-system på siden; til den nye version, der snart skal lanceres. Har især overvejet PostNuke.

Er dette et godt program, eller er der andre, I hellere vil anbefale? Jeg kunne selvfølgelig oså betale mig fra alt dette, men det bliver mange k, og desuden tror jeg ikke jeg kan finde en entuastiastisk Harry Potter-fan, der kan ASP. (Men hvis der er en iblandt, er jeg da meget interesseret :D! I givet fald vil jobbet blive gjort gratis, af egen fri vilje, som medejer)...

Jeg håber I kan hjælpe mig, for er lidt på par bund.

På forhånd tak,
Mathias
Avatar billede espersen Novice
28. december 2004 - 15:57 #1
hvis du kan HTML - så tag et kig på www.etomite.org - det er ret enkelt at arbejde med - og du kan ret let tilføje ekstra funktinalitet via snippets (PHP-kode-stumper)
Avatar billede espersen Novice
28. december 2004 - 16:11 #2
Avatar billede friisi Nybegynder
28. december 2004 - 16:19 #3
Har kigget lidt rundt på siden, og umiddelbart virker det som om, at der er massere af muligheder for hjemmelavede designs med dette system... Dette kræver selvfølgelig alligevel en del kendskab til hvordan man får færdiglavede designs i Photoshop til at blive til hjemmesider, etc? Ergo er det vel et system, der kræver en del skills alligevel?
Avatar billede espersen Novice
28. december 2004 - 16:35 #4
nej heldigvis ikke - jeg har fx. taget xhtml-koden fra standard templaten og lagt den i dreamweaver for at tilrette det til et firmasite. Den validere fint med W3C-standarderne.

Men kender du til html og lidt CSS (+ gerne lidt PHP) - så er allerede langt.
Avatar billede x-masman Nybegynder
28. december 2004 - 16:36 #5
Hvis du skal have et godt CMS kræver det på den ene eller anden måde en del skills.
Jeg vil anbefale http://typo3.org/ .Det er efter min mening optimalt og deudover helt gratis. Det kræver at du lære lidt af deres egen kode, men det er let med de guider der ligger på deres site.
Avatar billede friisi Nybegynder
28. december 2004 - 18:07 #6
Er blev forelsket i Mambo.
Er det berettiget?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2004 - 18:40 #7
Lige umiddelbart ud fra det indhold som er på potterworld.dk lige virker phpnuke (eller ligenende systemer - Mambo) som en god løsning.
1: Det ikke kræver den store indsigt i programstrukturen (eller være PHP-ekspert) for at kode nye funktionaliteter, hvis du har brug for gratis arbejdskraft er der langt flere som vil kunne tilbyde den og mange kodere har kendskab til disse.
2: Funktionaliteten for brugeren er let tilgængelig (det jeg har set i Mambo)...
Avatar billede espersen Novice
28. december 2004 - 18:53 #8
forelsket ?! - nogen kan bedst lide blodiner - andre brunetter.

Mambo, Etomite, phpnuke, Typo3 har alle deres berettigelse - jeg synes du skal prøve et par stykker - hent dem - læg dem enkeltvis op på et test-site og se hvad de bedst kan lide at arbejde med / løser dine problemer bedst.
Avatar billede swaxi Nybegynder
28. december 2004 - 20:47 #9
tag også et kig på ezPublish (http://www.ez.no/ez_publish)
Avatar billede espersen Novice
06. april 2005 - 20:48 #10
Lukketid? - denne tråd er 1 af 400 åbne tråde, hvor jeg deltager - heraf er det alt for mange gamle!