Avatar billede 3131 Nybegynder
27. december 2004 - 10:39 Der er 8 kommentarer

Explorer. exe

Hej

Jeg har et problem med en pc der kører windows XP, der skulle downloades en trial version af Panda antivirus.

Følgende blev gjort:

Gik ind i tilføj/fjern programmer og fjernede norton antivirus. Det virkede.

Downloadede derefter Panda Antivirus  30 dages trail version, her opstod problemer da vi fik at vide at vores 30 dage var udløbet det kan jo ikke passe da den lige var blevet downloadet.

Så gik vi ind i tilføj/fjern programmer igen og fjernede Panda, så opstod problemet.

Vi kan skrive adgangskoden til wndows Xp, men derefter kommer følgende:

explorer.exe komponenten blev ikke fundet. Mangler filen SHDOCVW.dll hvad betyder det og hvordan fjernes dette igen.

Det skal lige nævnes at der sker ingenting på skrivebordet efter adgangskoden er skrevet, men vi kan godt komme ind i jobliste men intet andet.

Håber der er nogen der kan hjælpe hurtigst muligt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2004 - 10:50 #1
genstart i fejlsikekr tilstand (F8 lige når windows læses ind) og gå i start - kør - skriv sfc /scannow (xp cdrom skal i drevet inden dette)
Når den er færdig, genstarter i pc´en og problemet er forhåbentligt løst.

Hvis dette ikke virker, prøv da en reparation af Windows:
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
Avatar billede 3131 Nybegynder
27. december 2004 - 10:53 #2
Hejsa

Tusind tak for svaret, men de har ikke selv cd'en da de kører på licens fra en anden bruger.
Avatar billede kalp Novice
27. december 2004 - 10:58 #3
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?shdocvw

Download den og fold mappen ud... gem filen i din

c:/windows/system32/

folder

det et forsøg værd:)
Avatar billede kalp Novice
27. december 2004 - 11:01 #4
Endnu bedre...

prøv først at se om du ikke selv har den på din pc..

gå ind i din windows folder

find mappen ServicePackFiles\i386\

og led efter filen der...
eller søg efter den på din pc!
og ellers kopir den ind her

c:/windows/system32/
Avatar billede 3131 Nybegynder
27. december 2004 - 11:20 #5
Jeg kører selv Windows 98, den med windows Xp kan de ikke komme ind på overhovedet der er kun baggrundsbilledet på skrivebordet og ikke en dyt mere.

De kan som sagt få jobliste frem men så er det også alt.
Avatar billede kalp Novice
27. december 2004 - 11:28 #6
via. joblisten... tryk filer - Kør job - gennemse og så kan du rode rundt med tingene derfra... se om du kan finde den fil jeg snakker om og lave en kopi af den... og ellers kan du sagtens starte internettet via. gennemse
Avatar billede 3131 Nybegynder
27. december 2004 - 11:47 #7
Ok, det må vi så prøve, men vi kunne ikke i aftes, derfor skriver jeg til jer i dag:)
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2005 - 01:28 #8
virkede det eller...